Vágólapra másolva!
Luca di Montezemolo szerint nem a vezetőség leváltása a megoldás a Ferrari problémáira, a csapatot pedig az idénykezdet előtt még nem kell temetni. Stefano Domenciali szerint csak az európai futamokon derülnek ki az igazi erőviszonyok.

A Ferrari vezetősége nem tagadja, hogy az idény előtti teszteken a vártnál gyengébben szerepelt az új autó, mégsem szeretnének drasztikus intézkedéseket hozni. Bár egyesek arra számítanak, hogy a csapatfőnök, Stefano Domenicali pozíciója veszélybe kerülhet az esetleges sikertelenség miatt, ő maga nem aggódik: szerinte az elnök, Luca di Montezemolo támogatja őt, és különben sem ő tehet az autó gyengébb teljesítményéről.

"Nem én tervezem az autót - az én feladatom úgy megszervezni a csapat munkáját, hogy az alkalmazottak mindent megkapjanak, amire szükségük van" - nyilatkozta a Gazzettta dello Sportnak.

Montezemolo szerint nem kellene már az idénykezdet előtt bűnbakot keresni, hiszen az sem zárható ki, hogy a Ferrari bajnokesélyes lesz 2012-ben. "Én mindig elegendő időt és bizalmat adtam az embereimnek" - jelentette ki. "Még el sem kezdődött a bajnokság, és máris kétségbe vonják bizonyos emberek munkáját?"

Forrás: Ferrari

"Túl kevés tesztlehetőség van, és sajnos ezek a nyilvánosság előtt zajlanak" - folytatta a Ferrarit ért kritikákra utalva. "Még korán van ahhoz, hogy következtetéseket vonjunk le a világbajnoksággal kapcsolatban. A versenyzők szerint az F2012-nek nem csak negatív, de pozitív tulajdonságai is vannak. Már tudjuk, hol hibáztunk, és igyekszünk mielőbb megoldást találni a problémákra."

Domenicali egyetért azzal, hogy a rendkívül innovatív F2012 képes lesz a győzelemre, szerinte azonban ehhez időre lesz szükségük. "Ez egy hosszú folyamat, mivel a kasztnit is módosítanunk kell" - árulta el. "A szakembereinknek ki kell gondolniuk, hogyan módosítsák a CFD-s tervezést, utána pedig el kell készíteniük, és tesztelniük kell az alkatrészeket. Ezt csak a májusi, mugellói teszten tudjuk megtenni."

A csapatfőnök szerint az, hogy a Ferrari eredményei elmaradnak a várakozásoktól, nem jelenti azt, hogy nagy lesz a lemaradásuk a több csapathoz képest. "Nézzék, nem vagyok elégedett az autóval, de nem azért, mert lassabbak vagyunk a többieknél, hanem azért, mert nem értük el az általunk kitűzött célt" - magyarázta. "Legalább négy versenyen túl kell lennünk ahhoz, hogy pontosan megértsük, hol is állunk."