Vágólapra másolva!
Az elmúlt években egyre többet késnek a csapatok, már egyik sem fizet határidőre. A legtovább a Ferrari halogat.

A Dun & Bradstreet nevű gazdaságkutató cég 2008 óta minden évben összeállít egy listát arról, hogy a Forma-1-es csapatok átlagosan hány napot késnek a számláik kifizetésével a határidőhöz képest. Tavalyi statisztikájukból kiderül, hogy a válság még a legnagyobb istállókon is érezteti a hatását: már egyikük sem fizet időben a beszállítóinak.

Míg egy évvel korábban a Sauber általában 17 nappal a határidő előtt teljesítette a fizetési kötelezettségeit, legutóbb már ők is 2 napot csúsztak. Ez azonban semmi a Ferrarihoz képest, amely kb. 300 millió eurós éves büdzséjével a mezőny legnagyobb költségvetésű csapata, mégis összes vetélytársánál később, átlagosan 18 napos késéssel egyenlíti ki a tartozásait.

A csapatok együttes költségvetése tavaly mintegy 1,65 milliárd euró volt. Érdekes, hogy a fizetéssel az öt legtöbbet késő istálló közül négy - a Ferrari, a Renault, a McLaren és a Mercedes - gyári támogatással bírt. Az autógyárak által az F1-re fordított összeg egyébként a válság kirobbanása óta kb. 77 százalékkal, 240 millió euróra csökkent.

A teljes lista így fest:

CsapatCsúszás (nap)
1.Ferrari18
2.Marussia17
3.Renault16
4.McLaren12
5.

Mercedes

11
6.Lotus (Caterham)9
7.Force India8
8.Red Bull5
9.Williams3
10.Sauber2
11.Toro Rosso1
12.HRT?