Vágólapra másolva!
Bár nem a Renault-motorok a legerősebbek a mezőnyben, a francia erőforrásokat használó csapatok könnyebb autóval vághatnak neki a futamnak, mint ellenfeleik.

A Forma-1 jelenlegi motorszállítói közül a Renault áll szerződésben a legtöbb csapattal: a Red Bull, a Lotus, a Williams és a Caterham is a francia gyár erőforrásait használja. Bár köztudott, hogy nem a Renault motorjai képesek a legnagyobb teljesítményre, az elmúlt két évben mégis a Red Bull autója bizonyult a leggyorsabbnak. A Renault F1 Sport elnöke, Jean Francois Caubet szerint ennek az is az oka, hogy a francia motorok gazdaságosabban bánnak a benzinnel.

"A Mercedes motorja körülbelül tizenöt lóerővel erősebb, mint a miénk" - nyilatkozta Caubet a spanyol AS-nek. "A Ferrari teljesítménye is nagyobb, de a vezethetőség és a fogyasztás szempontjából a Renault előrébb jár."

Ez a versenyeken komoly előnyt jelenthet, a Renault-motort használó autók ugyanis lényegesen könnyebb - így gyorsabb - autóval állhatnak fel a rajtrácsra. Mivel a 2010-es szezon óta tilos a futam közbeni tankolás, sorsdöntő lehet, hogy az autókba mennyi üzemanyagot töltenek a verseny előtt. "A Red Bull 15-18 literrel (ami 20-24 km-es távra elég) kevesebb benzinnel tud elrajtolni, mint az ellenfelei"- árulta el Caubet. "Ez nagy különbséget jelent."