Vágólapra másolva!
Charlie Whiting szerint nem ők találták ki, hogy az orrkúp alacsonyabb legyen a váz elejénél. A Red Bullnál azt ígérik, az ő autójuk nem lesz olyan idétlen, mint a Ferrari.

Az eddig bemutatott öt 2012-es autó közül négynek lépcsős orra - vagy, ahogy a nemzetközi szakzsargonban máris nevezik: kacsacsőre - van, ami általános nemtetszést aratott. Bár a sokak által egyszerűen rondának titulált elrendezést a szabálymódosítások kényszerítették ki, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója és technikai felelőse, Charlie Whiting azt állítja, a csapatokat kell okolni érte.

"Mi a váz elejét is lejjebb akartuk vinni, hogy mérsékeljük a kockázatokat az oldalirányú ütközések során" - magyarázta az Auto Motor und Sportnak. "Egyes mérnökök azonban arra panaszkodtak, hogy emiatt teljesen új autókat kellene építeniük, mert kénytelenek lennének átrendezni az (első) felfüggesztés elemeit. Ezért döntöttünk úgy, hogy az új maximális magasságot csak az orrkúpra vonatkozóan tesszük kötelezővé, a váz elejére nem."

Az új autóját hétfőn kora délután bemutatni készülő Red Bull tanácsadója, Helmut Marko ugyanakkor azt ígérte, az RB8 külsőre is megnyerő lesz. "A mi autónk sokkal jobban néz ki" - mondta. "Nem olyan ronda, mint a Ferrari, de nem is olyan, mint a McLaren, aminek az orrában semmilyen törés nincs. A mienkben kisebb és elegánsabb a lépcső (a Ferrariénál)."

A legtöbben azonban úgy vélik, a kacsacsőrt is éppúgy hamar megszokja majd a közönség, mint korábban az autók külsejét érintő egyéb változásokat. "Nem túl szép, de rendkívül hatékony" - jegyezte meg a törött orról a Ferrari főtervezője, Nick Tombazis.

Az élcsapatok autóit ugyanakkor szokás szerint nem a végleges formájukban leplezték le, hogy a fotók ne áruljanak el fontos titkokat a riválisoknak. A legtöbb modellen például nem volt semmilyen diffúzor, amikor bemutatták, s a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh elismerte: "A miénken műanyagból készült a kipufogó. Ezt az alkatrészt nem szereljük fel rá többször."