Vágólapra másolva!
Az új autó bizarr orrkúpja kicsapta a biztosítékot, de a tavaly még Lotus néven induló csapat bizakodó a teljesítményével kapcsolatban, és már a középmezőny felé kacsingat. A KERS-szel behozhatják a lemaradásukat.

Mike Gascoyne, a Caterham F1 technikai főigazgatója reméli, hogy a harmadik szezonjára készülő csapat az idén végre megszerezheti első pontjait. Bár tavaly és tavalyelőtt is tizedikek lettek a konstruktőrök között, a legjobb eredményük máig Heikki Kovalainen 12. helye a 2010-es Japán Nagydíjon.

Gascoyne szerint az előző két évben még Lotusként induló alakulat az idén előrébb léphet. "Technikai téren ez lesz számunkra az első stabil év. Mivel megtartjuk a Renault Sport motorját és a Red Bull Technology sebességváltóját, már pontosan tudjuk, mire számíthatunk tőlük" - mondta. "Az előző években nemcsak új tervezőstábunk, hanem új motor-váltó kombinációnk is volt."

"Most azonban a technikai igazgatónk, Mark Smith irányítása alatt változatlan összetételű a stáb, így sokkal nagyobb lépést tehetünk előre az autó részleteinek kidolgozottsága terén. Ez már beigazolódott a homologizáció során is."

Forrás: Caterham F1

Gascoyne hozzátette, hogy a 2012-es modellek közül a CT-01 ment át először a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kötelező töréstesztjein, és az előszezon első, február 7-i tesztnapjára teljesen üzemkész lesz. "Az aerodinamikai fejlesztést Olaszországban folytattuk, de kiegészítettük egy másik programmal a Williams szélcsatornájában is, aminek köszönhetően jelentősen nőtt a kapacitásunk" - magyarázta.

A tavalyi idényzáró Brazil Nagydíj időmérőjén Kovalainen mindössze 4 tizedmásodperccel kapott ki a williamses Pastor Maldonadótól, és Gascoyne szerint ezt a különbséget a KERS segítségével könnyebb lesz áthidalni.

"Az előző idény végén már nagyon kezdett hiányozni, amikor a középmezőny csapataival harcoltunk" - mondta. "Az időmérőn és a versenyeken is számított, hogy nem rendelkeztünk vele. 2011 utolsó versenyén Heikki jól rajtolt, és több helyet javított, de utána visszaesett a KERS hiánya miatt."

Forrás: Caterham F1

"Aztán ott volt a befújt diffúzor. Mivel nekünk 2010-ben nem volt olyan, 2011-ben a többiekhez képest végig lépéshátránnyal küszködtünk a fejlesztése során. Kétségtelenül hasznunkra fog válni, hogy betiltották."

Bár a fotókon szerdán bemutatott CT-01 "kacsacsőrű-orra" sokakat meghökkentett, Gascoyne figyelmeztetett, hogy mivel a szabályok szerint 7,5 centiméterrel csökkent az orrkúp maximális megengedett magassága, ránézésre a többi csapat autója is hasonló lesz. "Kihívás volt számunkra, hogy mindig - a lehető legmagasabbra kell építenünk az orrot, így biztosítva a levegő zavartalan áramlását az autó alá. A CT-01-gyel ezt igyekeztük megoldani" - mondta. "Mivel a mi autónk jött ki először, óhatatlanul vitákat váltott ki, de a 2012-es előírások miatt valószínűleg a legtöbb csapaté ilyen lesz."

Vicces videó: Mr. Bean az új Caterham képével riogat