Vágólapra másolva!
Az ex-Virgin Marussia technikai programját koordináló Pat Symonds elárulta, hogy a 2012-es autó tervezésének tiszta lappal vágtak neki, de idő híján egyszerre kezdik majd tesztelni a pályán és a szélcsatornában.

A Forma-1-ben idén már hivatalosan is Marussia néven induló ex-Virgin tavaly júliusban jelentős átalakuláson ment keresztül, amikor befejezték az együttműködést a csapat 2010-es és 2011-es autójának aerodinamikáját kizárólag számítógépes áramlástani modellezéssel, CFD-vel tervező Wirth Researchcsel, és helyette a McLarennel kötöttek technikai megállapodást. A Marussiánál technikai tanácsadóként dolgozó Pat Symonds szerint ennek már látszanak az eredményei, drámai fejlődés azonban csak hosszabb távon lesz várható.

"Július óta teljesen megváltoztattuk az aerodinamikai szemléletünket, és ezen nemcsak azt értem, hogy a CFD-ről áttértünk a szélcsatornára. Az egész fejlesztési filozófiánk más lett" - mondta az Autosportnak adott interjújában. "Másképp állítjuk elő a leszorítóerőt. Közben a csapatot is gőzerővel bővítjük. Igyekszünk időt és szellemi kapacitást szánni mindenre, megtámogatva a fejlesztést a szélcsatornában is."

A Renault egykori technikai igazgatója, akit a 2008-as szingapúri ütközésbotrányt követően tiltottak ki az F1-ből, a Marussia főtervezőjével, John McQuilliammel és helyettesével, Rob Taylorral dolgozik együtt a csapat idei modelljének fejlesztésén. 170 alkalmazottjával a Marussia jelenleg a mezőny második legkisebb alakulata a 70-80 fős Hispania után, még a Caterhamnek is 240-250 embere van. Az istálló azonban idén 200-ra szeretné emelni a létszámot, és Symonds szerint egyelőre úgysem az a fejlődés legfőbb korlátja.

"A 2012-es autónk valójában csak februárban kerül a szélcsatornába, azaz nagyjából akkor, amikor megkezdjük a tesztelését a pályán is" - magyarázta. "Ennek normális esetben már múlt júniusban meg kellett volna történnie, de nem szabad elfelejtenünk, hogy csak júliusban állapodtunk meg a McLarennel, és (a szélcsatornában használt) modellek építése rendkívül hosszadalmas. Ha valaki még nem látott ilyet, nehéz elmagyarázni neki, hogy mennyire az."

Forrás: AFP

A csapatok általában az aktuális autójuk technológiájának jelentős részét átemelik az újba is, ám Symonds hozzátette, hogy ők lényegében tiszta lappal kezdtek hozzá az idei modell tervezéséhez. Erre azért volt szükség, mert a Virginnek tavaly, történetének második évében nem sikerült közelebb kerülnie az élmezőnyhöz, sőt a hátránya még nőtt is a tavalyelőttihez képest.

"Valamit mindig megőrzünk az előző autóból, de azt hiszem, most a szokásosnál kevesebbet" - mondta Symonds. "A futómű alapjaiban lesz más, még a pedálokat is átterveztük. Ebben az autóban alighanem kevesebb a régi alkatrész, mint bármelyikben volt, amin valaha dolgoztam."

"Ugyanakkor nem gondolom, hogy most innovatívnak kell lennünk. Amikor egy csapatnak ennyire nagy a hátránya, annak van itt az ideje, hogy végre rendesen elvégezzük a kötelező feladatokat. Ilyenkor inkább arra kell törekedni, hogy sorra vegyük az összes területet, és mindegyiken megpróbáljunk fejlődni."

A Marussia várhatóan az előszezon második, február 21-én kezdődő tesztjén veti be először az új autóját. Ugyanez a terve a Hispaniának is, amely tavaly még előzetes tesztelés nélkül utazott el az idénynyitó Ausztrál Nagydíjra.