Társoldalunk:

Bridgestone-mérnökkel kúrálja guminyavalyáit a Ferrari

2012.01.11. 15:40

Mivel a kemény keverékű Pirelliket tavaly nem sikerült rendesen használniuk, leszerződtették a Bridgestone korábbi F1-es programjának technikai főnökét. A Mercedestől és a McLarentől is igazoltak néhány mérnököt.

A Ferrari folytatta műszaki stábjának átszervezését, amely tavaly nyáron, a korábbi technikai igazgató, az azóta már a Mercedes GP-hez szerződött Aldo Costa menesztésével vette kezdetét. Mivel a csapat egyik legfőbb problémája az volt, hogy nem sikerült kiaknáznia az új Pirelli gumikban - különösen a keményebb keverékűekben - rejlő lehetőségeket, leigazolták a Bridgestone korábbi Forma-1-es programjának fejlesztési igazgatóját, Hirohide Hamasimát.

"Hamasima már a mai napon csatlakozott hozzánk, és mostantól beleszólhat az autó fejlesztésébe, különös tekintettel a gumikkal kapcsolatos kérdésekre" - mondta a csapatfőnök Stefano Domenicali a Ferrari szokásos téli sajtóeseményén, Madonna di Campiglióban. "Tavaly bizonyos helyzetekben gondunk volt a gumikkal, ezért sokat várunk a segítségétől. Ő fogja biztosítani számunkra az összehasonlítási alapot - komoly szerep vár rá."

"Ismeri a gumik világát. A tudása alapvető fontosságú lesz, ezért ragadtuk meg az alkalmat, hogy a segítségével megerősödjünk ezen a területen."

Miután 1997 és 2010 között a Bridgestone F1-es programjának technikai főnöke volt, Hamasima tavaly a cég MotoGP-programján dolgozott. Bár a Pirellikről értelemszerűen nincsenek közvetlen tapasztalatai, a területen szerzett szaktudása révén a Ferrari alaposabban megértheti a gumik viselkedését.

Forrás: Ferrari

A csapat azonban nemcsak vele, hanem a Mercedes GP-től érkező Steve Clarkkal is bővítette a stábját. Clark január 2. óta a Ferrari vezető versenymérnöke, így a technikai igazgató, Pat Fry válláról veszi le az autók üzemeltetésével járó terhek egy részét. Ezt hivatalosan is megerősítették, azt a sajtóértesülést viszont egyelőre nem, hogy a Ferrari a McLarentől is elcsábított két szakembert: az anyagtechnológus Jonathan Healt és az aerodinamikai mérnök Lawrence Hodge-ot.

Frytól "várjuk, hogy az elvárásainknak megfelelően szervezze át a személyi állományt, és az elmúlt hónapokban már jelentős eredményeket tudott felmutatni" - mondta Domenicali. "Még nem végzett a munkával, de ez nem lehet számunkra kifogás."

Bár a most szerződtetett szakemberek a Ferrari február 3-án bemutatásra kerülő új modelljének tervezésében még nem vettek részt, Domenicali szerint az autó így is újszerű lesz.

"Hadd fogalmazzak úgy, hogy különösen mechanikai téren fog szakítani a múlttal" - magyarázta. "Más lesz, mint az eddigiek - a különbség azonban csak akkor számít majd, ha versenyképesnek bizonyul. Olyan koncepciókat is tartalmazni fog, amelyeket a korábbi autóinkban nem láthattunk."

Noha a hivatalos tesztszezon csak február 7-én kezdődik, a Ferrari saját, maranellói pályáján már a bemutató napján, vagy legkésőbb másnap be szeretné járatni az autóját.

KAPCSOLÓDÓ CIKK