Vágólapra másolva!
A Lotusnál állítólag rájöttek, hogyan tartható meg az állandó hasmagasság, amikor az autó fékezés közben előre bólint. Az FIA is szabályosnak minősítette.

Úgy tűnik, a Lotus-Renault mérnökei új módszert dolgoztak ki, amellyel elkerülhető a hasmagasság változása, amikor az autó fékezés közben előre bólint. Ez nemcsak aerodinamikai előnyökkel járna, hanem javítaná a stabilitást is a féktávokon. Az Autosport értesülései szerint a rendszert a féknyomás növekedése automatikusan hozza működésbe, ezért nem minősül a versenyző által mozgatható - s így tiltott - aerodinamikai eszköznek.

A Ferrari tud a Lotus fejlesztéséről, de egyelőre nem másolta le, mert arra várt, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) állást foglaljon a szabályosságával kapcsolatban. "Leginkább a stabilitás javításában játszik szerepet a féktávokon" - mondta a csapatfőnök, Stefano Domenicali. "Tudom, hogy az FIA és a csapatok között folyt róla írásos kommunikáció."

"Még várunk rá, hogy kiderüljön, az ilyen típusú eszközök legálisak-e, de az tény, hogy mi is vizsgáljuk, javítanak-e a teljesítményen."

Az FIA szerdán végül döntött, és nem talált semmi kivetnivalót a Lotus találmányában, ami azt jelenti, hogy valószínűleg a többiek is kénytelenek lesznek fejleszteni egy hasonló rendszert. A Lotus állítólag már 2010-ben benyújtotta az FIA-hez a terveit, és végig konzultált a szövetséggel a technológiáról, hogy semmiképpen ne tartalmazzon szabálytalan elemeket. Sőt a fiatal versenyzők tavaly novemberi tesztjén, Abu-Dzabiban már ki is próbálták.

A Lotus, illetve elődje, a Renault a mechanikai fejlesztések terén mindig különösen innovatív volt: már 2005-től kezdve használt például úgynevezett ellensúlyos lengéscsillapítót, amelyet később több más csapat is átvett, az FIA pedig a 2006-os Német Nagydíjtól kezdve betiltott azon az alapon, hogy valójában mozgatható aerodinamikai eszköz. Az istálló nemrég szabadalmaztatott egy olyan inertert, azaz tehetetlenségi lengéscsillapítót is, amely lendkerék helyett folyadékot - konkrétan higanyt - használ a mozgási energia elvezetéséhez, ám az nem világos, hogy ennek van-e köze a hasmagasságot fékezés közben is megtartó rendszerhez.