Vágólapra másolva!
A csapatnál azt állítják, az átszervezések éreztetik a hatásukat, a mérnökök Aldo Costa menesztése óta kreatívabbá váltak.

A Ferrarinál elismerték, hogy tavalyi kudarcuk legfőbb oka a túl konzervatív tervezési filozófia volt, amely az autójuk teljesítményére is rányomta a bélyegét. Nemcsak az istállóra hagyományosan jellemző gumimelegítési problémákkal küszködött, hanem aerodinamikailag is gyenge volt, és a befújt diffúzorát sem sikerült elég hatékonyra fejleszteni: a Ferrari éppen Silverstone-ban aratta egyetlen győzelmét, ahol a kipufogóba gázelvételnél is gázt áramoltató motorüzemmódok használata átmenetileg tilos volt.

Az istálló menedzsmentje a krízisre reagálva átszervezést hajtott végre, júniusban leváltva a technikai igazgató Aldo Costát, a korábbi vezető versenymérnököt, Pat Fry-t nevezve ki utódjául. Fry akkor azt ígérte, hogy átállnak egy kreatívabb tervezési filozófiára, s a csapatfőnök, Stefano Domenicali szerint ez máris érezteti a hatásait.

"A biztos választ majd az első verseny első időmérőjén fogjuk megtudni, de már látok olyan jeleket, amelyek alapján bízhatunk benne, hogy elfogadható munkát fogunk végezni" - mondta a 2012-re készülő autóról. "Igyekszünk előre nézni, és úgy átalakítani a struktúránkat, hogy a tervezőirodában zajló csapatmunka és az ott születő ötletek, valamint a szélcsatornában végzett szimulációk terén is alaposabb legyen a felkészülésünk. Ezért optimista vagyok."

Forrás: Ferrari
Rob Smedley és Pat Fry

A szélcsatornában és a pályán nyert adatok közötti eltérés külön gondot jelentett a tavalyi Ferrari fejlesztése során, de Fry az Autosportnak azt mondta, ebből a szempontból is sikerült fejlődniük, és az aerodinamikai tervezésért felelős mérnökeik bevállalósabbak lettek.

"A tökéletes korrelációt nem lehet elérni" - magyarázta. "Ugyanakkor rengeteget tanultunk, ezért folyamatosan fejlődünk. Egyre hatékonyabbak leszünk. A jó korrelációra még a pályán zajló gyakori tesztelés mellett is szükség van, de ha már matematikailag kell modelleznünk az autó viselkedését, és rájönnünk, hogy mitől lesz gyorsabb, akkor különösen fontos a jobb döntések meghozatalához."

Mivel a 2012-ben bevezetésre kerülő szabálymódosítások között éppen a befújt diffúzor betiltása a legjelentősebb, Domenicali szerint a Ferrari automatikusan kedvezőbb helyzetben lesz, mint tavaly. A cég elnöke, Luca di Montezemolo ütőképesebb autót vár a csapattól, de úgy véli, "Domenicali jó átszervezéseket hajtott végre a szervezetben anélkül, hogy felforgatta volna."

"Most megvannak a neki felelősséggel tartozó vezetők: a motorok frontján Luca Marmorini, aki a Ferrarinál született, csak nyolc évre átment tapasztalatokat szerezni a Toyotához, mielőtt visszatért hozzánk, illetve Pat Fry, aki jól dolgozik. Azokat a területeket erősíti meg, amelyeken a Ferrari kevésbé rutinos."