Vágólapra másolva!
A Kimi Räikkönent a héten leigazoló, jövőre Lotus néven induló Renault konzervatívabb szellemben tervezi meg jövő évi autóját.

Az év elején a Renault meglepte riválisait, amiben főszerepet játszott, hogy a csapat radikális, előrevezetett kipufogót tervezett. Amíg tartott a lendület, dobogós eredmények is jöttek, a rendszerről azonban kiderült, hogy nehezen fejleszthető, ezért a Renault nagyon lemaradt a riválisoktól. A csapat még egy hagyományosabb, hátrafelé vezetett konstrukciót is kipróbált, de ez sem hozta meg a várt eredményt, Nick Heidfeld, majd később utódja, Bruno Senna és Vitalij Petrov is visszasüllyedt a középmezőnybe.

Eric Boullier csapatfőnök úgy véli, hogy az előrevezetett kipufogó "túlságosan nagy kihívást" jelentett a Renault számára, a következő idénynek - már Kimi Räikkönennel - konzervatívabb konstrukcióval fut neki a csapat. Boullier szerint a Renault folytatja szervezeti felépítésének átalakítását annak érdekében, hogy élcsapattá váljon.

"Az a tervünk, hogy folytatjuk a cég megerősítését elismert szakemberekkel" - mondta Boullier. "Nem feltétlenül nagy nevekről, hanem olyanokról van szó, akik saját területükön nagyon magas technikai színvonalon dolgoznak. Fontos, hogy odafigyeljünk a kreativitásra is, de tény, hogy az a kihívás, amelyet az előrevezetett kipufogóval vállaltunk, túl nagy volt."

"Jövőre konzervatívabb irányba indulunk el, de a fejlesztésekkel kapcsolatban így is sok ötletre lesz szükségünk. Így tudunk a lehető leginkább kiemelkedni a riválisok közül, ahogy tette azt a Renault a múltban, amikor világbajnok lett."

Boullier elismerte, hogy a csapat idei vesszőfutásában szerepet játszott Robert Kubica elvesztése is. "Ne feledjük, hogy mindent Kubica köré építettünk. Aztán egy hét után kidőlt, és az egész stratégia, amelyet kidolgoztam, összeomlott. Jól kezdtük a szezont, miénk volt a legjobb idő Valenciában, aztán Robert balesetet szenvedett. Engem okoltak ezért, de sajnálom: nem én írtam alá Kubica szerződését. Ralizhatott, ralizott is, és megsérült."