Vágólapra másolva!
Kimi Räikkönen szerint a Pirelli gumik jelentik a legnagyobb különbséget 2009-hez képest, de nem tart attól, hogy sok időbe telne felvennie a ritmust. A Renault további kulcsemberek szerződtetését tervezi.

A Renault-val kétéves szerződést kötő Kimi Räikkönen az elmúlt két szezont a rali-világbajnokságban töltötte, valamint tett egy rövid látogatást az amerikai NASCAR-szériában is. A finn úgy gondolja, ha ehhez a két - a Forma-1-től és egymástól is teljesen eltérő - szériához alkalmazkodni tudott, nem lesz nehéz visszaszoknia abba a bajnokságba, ahol már kilenc éven keresztül versenyzett. "Nem igazán tudtam, hogy a raliban mi fog történni. Majd elmentem a NASCAR-ba, és fogalmam sem volt, hogy mit várjak. Ebből a szempontból valószínűleg sokkal könnyebb lesz ide visszatérni" - nyilatkozta a Renault hivatalos honlapjának.

Räikkönen szerint az egyetlen nehézséget a 2011-ben debütáló, a korábban használt Bridgestone-oknál lényegesen gyorsabban kopó Pirelli gumik okozhatják. "A 2009-es szezonhoz képest valószínűleg a gumik között lesz a legnagyobb különbség" - vélekedett. "Nem hiszem, hogy az autók nagyon mások lennének. A DRS egy újdonság, de lényegében ugyanazt kell majd csinálnom, mint eddig: az a gomb, amelyet az első szárny állítására használtunk, eltűnt, de helyette van egy másik a hátsó szárnynak."

Bár elmondása szerint egyre jobban hiányzott neki a Forma-1, a futamokat nem nézte rendszeresen. "Tavaly szinte egyáltalán nem követtem a Forma-1-et" - árulta el. "Idén már jobban odafigyeltem, de különösebben egyik csapatra sem koncentráltam. Láttam a legutóbbi futam, a Brazil Nagydíj utolsó húsz körét - akkor már tudtam, hogy mi fog történni, ezért a Lotus Renault teljesítményére is kíváncsi voltam."

Forrás: AFP

A 2007-es világbajnok elárulta, a Forma-1-ben nagyobb fizikai terhelést kap a szervezete, ezért egy hónapja már teljesen átállt az F1-es edzésprogramra, főleg a nyakizmait kell megerősítenie. Ettől függetlenül a ralizást sem tartja könnyebbnek, ott ugyanis sokkal több időt kell az autóban tölteni, és a kockázat is nagyobb. "A raliban nem kapsz második esélyt. Ha hibázol, akkor kicsúszol, és ott nincsenek bukóterek. A Forma-1-ben viszont nagy bukóterek vannak: ha az ember egy kicsit szélesebben veszi a kanyart, akkor sem történik semmi különös" - magyarázta.

A jövőre már Lotus néven induló csapat főnöke, Eric Boullier rendkívül boldog amiatt, hogy egy nagynevű világbajnokot sikerült szerződtetniük. Szerinte Räikkönen teljesen komolyan veszi az új kihívást. "Elkötelezett amellett, hogy nálunk versenyezzen, és természetesen nagyon hasznos tapasztalatokkal rendelkezik a McLarennél és a Ferrarinál eltöltött éveknek köszönhetően" - nyilatkozta. "Az, hogy egy Kimihez hasonló versenyző hozzánk szerződött, megmutatja: elég jó csomagot ajánlottunk neki. Mi győztük meg Kimit, hogy jöjjön vissza a Forma-1-be."

Räikkönen szerződtetése után hamarosan további pozitív hírekre számíthatnak a Renault szurkolói. "A közeljövőben sok újdonságot fogunk bejelenteni" - árulta el Boullier, aki szerint a csapat jelentős fejlődésen ment keresztül a két éve történt tulajdonosváltás óta. "Túl vagyunk pár stratégiai befektetésen, például a szélcsatorna, a CDF rendszer vagy a szimulátor létrehozásán. Új kulcsemberek igazolása is folyamatban van, néhányan már csatlakoztak is hozzánk, másokat pedig később fogunk bejelenteni - ennél többet egyelőre nem mondhatok."