Vágólapra másolva!
Többségük szerint nagyot nőtt az idei versenyek élvezeti értéke az állítható hátsó szárnynak köszönhető sok előzés jóvoltából.

A Mercedes ezen a héten hozta nyilvánosságra az idei évben vezetett előzési statisztikákat, amelyekből kiderült, hogy az eddigi 18 versenyen összesen 804 "tiszta" (nem első körben, nem sérült autó ellen, nem a három kiscsapat autójával szemben történő) előzést láthattak a nézők, ami új rekord. 45 százalékuk a DRS-nek volt köszönhető.

A versenyzők az erre kijelölt egyenesekben akkor nyithatják ki kisebb légellenállásúra a hátsó szárnyukat, ha a megadott mérési ponton egy másodpercnél közelebb vannak az előttük haladó autóhoz. Bár sokak szerint így túl könnyűvé vált előzni, Michael Schumacher úgy véli, fényes sikernek kell elkönyvelni a rendszer bevezetését.

"Számomra nyilvánvaló, hogy nagy előrelépést értünk el" - nyilatkozta Schumacher Interlagosban. "Volt néhány izgalmas verseny. Nézzük Koreát: ha arra a csatára gondolunk, amit Mark Webber és Lewis Hamilton vívott, a DRS nélkül közel sem lett volna ennyire szoros. Szokványos verseny lett volna. Nem mindig működött tökéletesen a rendszer, de általánosságban sokat hozzátett ahhoz, hogy legyen egypár remek versenyünk."

Jenson Button szerint az előzések gyarapodásában a KERS-nek is legalább akkora szerepe volt, mint a DRS-nek. "Sokat hozzátett a versenyekhez a DRS" - nyilatkozta a 2009-es világbajnok. "Egyes esetekben talán túl könnyűvé tette az előzéseket, de az ehhez hasonló ötletekkel mindig járnak negatívumok is. A pozitívumok túlsúlyban vannak. Sokat adott a versenyzésnek, a segítségével közelebb lehet kerülni az elől haladó autóhoz. A KERS is fontos."

"A DRS önmagában is jó dolog, de én személy szerint úgy érzem, a KERS szintén segített nekünk idén. Igazán a hasznunkra vált előzésnél vagy amikor védekezünk, szerintem van annyi előnye, mint a DRS-nek" - tette hozzá a McLaren pilótája.

Rubens Barrichello szerint is beváltotta az ígéreteket az állítható hátsó szárny. A brazilnak meggyőződése, hogy jövőre még jobb lesz a DRS, mert az FIA már pontosan tudja, hogyan működik.

"Nagyon élvezem" - nyilatkozta a 39 éves brazil. "Szerintem hihetetlen. Húsz éve azt hallom, hogy kevés az előzés, erre most az emberek azt mondják, hogy túl sok. Könnyűnek tűnik használni, de szerintem elég jól működik. Néha túl egyszerűvé válik általa az előzés, máskor nem eléggé, de az FIA még jobbá fogja tenni jövőre."

"Nehéz követni az előtted haladót, mert az autók az aerodinamikai egyensúlyuk miatt mennek gyorsan, és azt akármi rontja is le, úgy nem lehet gyorsan menni. A DRS ebben segített. Az újoncoknak, akik jövőre jönnek, hozzá kell majd szokniuk ahhoz, hogy kapnak egy extra gombot a kormányra. Nekünk most már könnyebb, mert hozzászoktunk, de az új srácoknak alkalmazkodniuk kell majd" - tette hozzá Barrichello.