Vágólapra másolva!
Mark Webber szerint szinte minden versenyző egyetért abban, hogy az állítható hátsó szárny használatát - a futamhoz hasonlóan - az edzéseken is limitálni kellene, miután idén több versenyző is a DRS miatt szenvedett balesetet.

A 2011-es szezon elején bevezetett állítható hátsó szárnyakat a versenyeken csak a kijelölt szakaszakon - egy vagy esetenként két egyenesben - szabad nyitott állásban használni, miközben a szabadedzéseken és az időmérőn a versenyzők a pálya bármely pontján korlátlanul aktiválhatják a DRS-t. A jobb köridő érdekében a csapatok minden alkalmat megragadnak az eszköz előnyeinek kihasználására, Mark Webber szerint azonban ez veszélyes helyzeteket teremt.

Az ausztrál elárulta, az idei edzéseken tapasztalt kicsúszások egy részét az okozta, hogy a versenyzők a kanyart elhagyva túl korán aktiválták a DRS-t. "Bruno Sennának volt egy ilyen balesete Szuzukában, nekem a Magyar Nagydíj pénteki napján, és Sebastian Vettel egyik pénteki kicsúszását is ez okozta" - magyarázta a BBC-nek írt blogjában Webber, aki szerint a DRS-szabályokat jövőre meg kell változtatni.

"Szinte az összes versenyző jobban szeretné, ha a DRS használata a futamon kívül is korlátozva lenne: csak az előzési zónában lehetne használni, és esetleg még egy-két fontos egyenesben. Azt is meg kellene szabni, hogy az egyenes melyik pontján lehet aktiválni a DRS-t - így nem fordulna elő az, hogy a kanyar kijáratához túl közel alkalmazzuk. A DRS egy hasznos eszköz, de csak arra a célra, amelyre kitalálták: a vasárnapi versenyeken."

Forrás: AFP