Vágólapra másolva!
A jövőben is istállónként negyvenhét szakember utazhat el a nagydíjhétvégékre, miután a kiscsapatok nem egyeztek bele a nagyok által javasolt létszámemelésbe.

A csapatok között fennálló költségkorlátozási egyezmény (RRA) azt is megszabja, hogy egy versenyre hány szakember vihetnek magukkal az istállók. A létszámkorlát eredetileg negyvenöt fő volt, a KERS bevezetése óta azonban ezen kívül még két mérnök dolgozhat a hibrid rendszeren. A nagyobb istállók a 2012-es szezonban ötvenöt főre emelték volna a limitet, elsősorban azért, hogy megkönnyítsék a csapattagok munkáját.

A kisebb alakulatok viszont nem értettek egyet a létszámemelés ötletével, szerintük ugyanis ez is csak a költségeket növelte volna, ami még inkább a nagycsapatok malmára hajtaná a vizet. Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke és egyben a versenyzők érdekvédelmi szervezetének, a FOTA-nak az elnöke az Autosportnak megerősítette, hogy jövőre nem lesz változás ebben a tekintetben. "A nagycsapatok megpróbálták, de a FOTA-n belül megvétózták a javaslatot" - árulta el.

Whitmarsh szerint azért is került szóba a létszámemelés ötlete, mert különböző kivételes esetek miatt a szám sokszor meghaladta az egyezményben leírtakat. "Negyvenöten utazhatnak el a versenyekre, a KERS miatt ez a szám negyvenhétre emelkedett" - nyilatkozta. "Ezen kívül más kivételek is előfordultak, ezért voltak, akik úgy gondolták: 'Miért nem tisztázzuk a helyzetet? Szüntessük meg a kivételeket, és növeljük ötvenötre a létszámot.' Nekem megfelelt volna ez a megoldás, de azt hiszem, a kiscsapatok úgy érezték, hogy nemet kell mondaniuk."

"Úgy gondolom, ezt tiszteletben kell tartanunk" - folytatta, majd elismerte, hogy a jelenlegi szabályok mellett is gond nélkül teljesíthetőek a nagydíjak. "Amikor hatvan, hetven, nyolcvan ember volt jelen a versenyeken, és először vetettük fel a negyvenötös létszámkorlát ötletét, a legtöbben azt mondták, hogy ezt lehetetlen lesz véghezvinni. Az igazság azonban az, hogy így minden rendben van."

Abu-Dzabiban a költségkorlátozási egyezmény egyéb részleteit is tisztázni szerették volna, a hétvégén azonban nem sikerült tető alá hozni a megbeszélést, ezért valószínűleg a két hét múlva megrendezésre kerülő Brazil Nagydíjon vitatják meg a megállapodás kérdéses pontjait.