Vágólapra másolva!
Ismét Vettel jött volna el a legjobban, ha nem kap defektet. Így azonban Alonso mutathatta meg, hogy még mindig ég benne a tűz.

Az idei évad egyik legunalmasabb rajtját láthattunk volna Abu-Dzabiban, ha Sebastian Vettel nem kap defektet. A sors különös fintora, hogy egy nappal ezelőtt a németet "megajándékozta" az időmérő megnyerésével, majd most az első kanyarban elvett tőle mindent. Még most sem tudni, mitől kapott defektet, de aztán a kicsúszás után a futóműve is úgy megsérült, hogy folytatni sem tudta. Persze év elején szinte minden Vettel kezére játszott, tét nélkül már őt is érheti egy kis balszerencse.

Sebastian kiesése azért is sajnálatos, mert a nézőktől elvette a verseny izgalmát, még a tv-közvetítés is összezavarodott attól, hogy az uralkodó világbajnok nincs ott a pályán. Idén nem ezt szoktuk meg, az emberek egy része azért ül le a tv elé, hogy megnézze: ma kit tudja legyőzni a legjobbnak tartott gladiátort. Sajnos az ütközet elmaradt, így a feltüzelt sereg egymással volt kénytelen pofozkodni, kevés sikerrel.

A rajt felülről, majd Vettel szemszögéből

A futam rajta olyan volt, mint maga az egész verseny: pár reményteli próbálkozás végén nem változott szinte semmi. Egyedül Fernando Alonsóban látszott a tűz, sokkal jobb eredményt szeretett volna elérni, mint ahová kvalifikálta magát.

Sajnos a Yas Marina Circuit egyike azon versenypályáknak, ahol túl közel van az első kanyar a rajtvonalhoz, ezáltal rajt után nehéz előzni. Ebben a rövidebb egyenesben (amelynek körülbelül a felétől rajtolnak el) semmi esély nem volt arra, hogy nagy különbségek kialakuljanak az első kanyarig, még akkor sem, ha valaki jól indul, és ellövi az összes KERS-ét. Ahhoz nagyot kell rontania valakinek, hogy elbukjon egy helyet, de az előzéshez mindennek össze kell jönnie a féktáv végéig. Nagyon rosszul senki sem indult, így a komplett élmezőny szinte izgalommentesen vehette volna az első kanyart, ha nincs Fernando Alonso.

Igazából Vettelt is meg lehet dicsérni, a második kanyarig nagyon szép előnyt épített ki, de a defekt elvett tőle mindent. Lewis Hamilton és Jenson Button is jól jött el, de Alonso volt az egyetlen, aki láthatóan nagyon előre szeretett volna törni. Az első féktávon bebújt Mark Webber mellé, majd agresszíven kívülről ráfordult. Mark nem tudott ellenállni, koccanni sem akart, így viszont a kigyorsítást is elbukta. Fernando egyből Jenson Button mögött, a negyedik helyen találta magát, ami Vettel kiesése miatt azonnal harmadik pozícióra változott. Ráadásul Button egy pillanatra Vettel kipörgése közben is megtorpant, így Alonso végig támadási pozícióban maradhatott. Fernando később a hosszú egyenesben Buttont is legyűrte, így ő volt az első kör legnagyobb nyertese.

Forrás: AFP
Itt még minden rendben Vettel jobb hátsó kerekével

Webber az első kanyar kis bizonytalansága után megúszta ennyivel, pedig mögötte akár Felipe Massa támadhatta is volna, de a brazil nem volt elég közel. Ez azért alakult ki így, mert Felipe az első kanyar előtti féktávon hatalmasat fékezett, közben ütemet vesztett. Azt mindenki láthatta, hogy Nico Rosberg az első kanyar után lement a pályáról, azt kevesen figyelték, hogy nem önszántából. Rosberg szeretett volna Massa mellett elfordulni, de ahhoz nem volt elég jó helyen. Így a kigyorsításon ideális ívre forduló brazil kicsit leterelte Nicót a pályáról, amivel nem csak Felipe mögött maradt le, hanem Michael Schumacher is el tudott menni mellette. Érdekes, hogy az idei rajtoknál általában villogó Schumacher ezúttal csak beállt a sorba, előzése is csak a csapattárs kisebb hibájának köszönhető.

Hátrébb a közepes keménységű abronccsal rajtoló Paul di Restának nem volt esélye Adrian Sutil ellen, de egy kicsit csatáztak. A féktávon azonban Sutil érthetően bátrabb volt, befordult Di Resta elé, de hagyott egy kis helyet maga mellett. Ezt használta ki nagyon ügyesen Sergio Pérez, aki jobbról bebújt Sutil mellé, így di Restát megelőzte, de másra már nem volt esélye.

Sajnos az összes izgalmat Alonso és Pérez bátor féktávja, Nico kis lecsúszása és Vettel érthetetlen defektje okozta. A fiúk azért ennél többre is képesek, de ehhez messzebbről kellene indulniuk. Lehet, hogy érdekesebb lenne a rajt, ha a pálya másik (hátsó) hosszabb célegyeneséből indulnának.