Vágólapra másolva!
Bár a Force India egyre jobban megközelíti a Renault-t a bajnokságban, Eric Boullier szerint egyértelmű, hogy a francia csapat autói gyorsabbak.

A biztató szezonkezdet után az idény vége felé egyre gyengébb formát mutat a Renault, a csapatfőnök, Eric Boullier azonban biztos benne, hogy nem az autó tempója az eredménytelenség oka. A francia istálló az ötödik helyen áll a bajnokságban, 73 ponttal lemaradva a Mercedestől, és 21 ponttal megelőzve a Force Indiát. Bár két futammal az idény vége előtt már kevés az esély arra, hogy a Renault elveszítse az ötödik helyet, az utóbbi futamokon a Force India folyamatosan megközelítette őket a tabellán.

"Néhány futam óta egyértelmű, hogy a tempónk jobb, mint az övék" - idézi Boullier-t az ESPNF1.com. "Ráadásul időnként olyan versenyképesek voltunk, mint a Mercedes. Tudjuk, hogy milyen gyorsak vagyunk, a negyedik-ötödik helyen állunk ebben a tekintetben. Csak arra kell figyelnünk, hogy a versenyhétvégét is pontszerző helyen fejezzük be."

A Renault a legutóbbi öt futamot mindössze négy pontot szerzett - Bruno Senna Monzában, Vitalij Petrov Szuzukában ért célba a kilencedik helyen -, a Force India pedig tizenkilencet. Boullier bízik benne, hogy Abu-Dzabiban és Brazíliában javítanak a statisztikán. "Most már a pontszerzés az egyetlen célunk, és meg akarjuk mutatni mindenkinek: a csapat készen áll arra, hogy támadó hozzáállással kezdje meg a jövő évi bajnokságot" - nyilatkozta.

Forrás: AFP

A Renault technikai igazgatója, James Allison bevallotta, "elege van" abból, hogy a biztató szabadedzések után a vasárnapi futamon mégsem sikerül a pontszerzés - így történt ez az Indiai Nagydíjon is.

"A hétvége összes edzésén tisztán látszott, hogy az autónk elég gyors egy jó vasárnapi eredmény eléréséhez" - magyarázta. "Ennek ellenére mindkettő gyengén teljesített az időmérőn, ráadásul Vitalij rajtbüntetést is kapott a koreai futam után, Brunónak pedig nem működött a KERS-e a futamon. Mindkét versenyző elkövetett néhány hibát, ezért üres kézzel kellett hazatérnünk."

Bár a Renault mindenképpen vissza akar térni a pontszerzők közé Abu-Dzabiban, Allison elismerte, hogy a pálya tulajdonságai nem kedveznek nekik. "Az autónk a gyors kanyarokban teljesít jobban, azokon a pályákon, ahol az első gumik kapnak nagyobb terhelést" - áruta el. "Yas Marinában inkább lassabb kanyarok vannak, ezek a hátsó abroncsokat veszik jobban igénybe."