Vágólapra másolva!
Cáfolják, hogy már az év végén megszabadulnak tőle, de arra félreérthetetlenül céloznak, hogy jövőre bizonyítania kell.

Felipe Massának az idei már a hatodik szezonja a Ferrari versenyzőjeként, és az elmúlt időszakban egyre több találgatás látott napvilágot arról, hogy ez lesz az utolsó. Noha a szerződése 2012 végéig szól, ez önmagában nem garantálja, hogy meg is tartják - legutóbb Nico Rosberget hozták összefüggésbe a pilótaülésével, jóllehet, a német alaptalan pletykának minősítette ezt.

Ettől függetlenül kétségtelen, hogy amióta a 2009-es Magyar Nagydíj hétvégéjén elszenvedte emlékezetes, fejsérüléssel járó balesetét, Massa nem a régi: egy pillanatra sem nyerte vissza 2008-as formáját, amely kis híján világbajnoki győzelemhez segítette. A paddockban ezért jóformán mindenki biztos benne, hogy a Ferrari nem fogja meghosszabbítani a szerződését.

A csapatfőnök Stefano Domenicali ugyanakkor azt mondta: "Nagyon építek rá, hogy Felipe visszavág, hiszen tisztában van vele, hogy a következő szezon kulcsfontosságú lesz számára, de meg tudja majd mutatni, hogy mennyit is ér valójában. Ami az állítólag Maranellóba, az ő helyére igazoló versenyzőket illeti, csak ismételni tudom magamat és az elnökünket: Felipe minden lehetséges módon velünk marad 2012-ben, amiből bárki megértheti, hogy mennyire bízunk benne."

Domenicali úgy véli, Alonso erejét meg fogja sokszorozni, hogy a hétvégén visszatér Abu Dzabiba, ahol revansot vehet tavalyi világbajnoki vereségéért. "Biztos vagyok benne, hogy ez az egy évvel ezelőtti események fényében hatással lesz Fernandóra, de a negatív emlékek csak további ösztönző erőt jelentenek majd számára ahhoz, hogy 2012-ben fordítani tudjon" - jelentette ki.

A Ferrari továbbra is szeretné behozni Alonsót az egyéni összetett 2. helyére, amelytől jelenleg 13 pontra van. Domenicali különösen fontosnak tartja, hogy a csapat jövőre erősen kezdje az idényt.

Idén "nagyon gyengén indítottunk, de nyáron talpra tudtunk állni, ami többek között silverstone-i győzelmünkből is látszott" - magyarázta. "Az autót ezután tovább fejlesztettük, így még közelebb kellett volna kerülnünk az éllovasokhoz. Ehelyett azonban a Spában bevetett frissítéseink nem hozták meg a kívánt eredményt, és visszaestünk - részben azért, mert addigra megszakítottunk a 150o Italia fejlesztését, hogy teljes erőnkkel a következő évre tervezett modellre koncentráljunk."

"Az utóbbi néhány versenyen kipróbáltunk néhány olyan ötletet és alkatrészt is, amelyek a közeljövőben hasznossá válhatnak. Abu Dzabiba és Brazíliába ugyanebben a szellemben utazunk el."