Vágólapra másolva!
A cég elnöke, Luca di Montezemolo szerint a Forma-1-nek "változnia kell", mert jelenleg túl nagy hangsúlyt kap az aerodinamika. Ismét kiszállással fenyegetőzik.

A Ferrari immár nem először helyezi kilátásba, hogy elhagyja a Forma-1-et, ha nem léptetik életbe az általuk szorgalmazott változtatásokat. A cég elnöke, Luca di Montezemolo elsősorban az aerodinamika szerepének csökkentését és a szezon közbeni tesztelés engedélyezését követeli, valamint azt, hogy a csapatok kettő helyett akár három autót is indíthassanak a nagydíjakon.

"A Forma-1 az életünk, de a Ferrari nélkül nem lenne Forma-1, éppúgy, ahogy Forma-1 nélkül a Ferrari is más lenne" - idézi Montezemolót a csapat honlapja. "Nem csupán a nyilvánosság kedvéért veszünk részt a versenyeken, hanem legfőképpen azért, hogy az utcai autóink minden részére - a motorra, a karosszériára, a mechanikai részegységekre, az elektronikára és az aerodinamikára - kiterjedő kutatásokat végezhessünk. Olyannyira, hogy az elmúlt húsz évben a pályára kifejlesztett, és onnan a közúti autókra átvitt technológiák száma exponenciálisan nőtt."

Montezemolo kijelentette, hogy ha a sport nem akarja elveszíteni a Ferrarit, akkor "változnia kell."

"Nem helyes, hogy a teljesítmény ma már kilencven százalékban csak az aerodinamikán múlik" - mondta. "Hasonlóan negatív az is, hogy a mi sportunk az egyetlen, amelyben nem lehet tesztelni. Pedig autókat építünk, nem helikoptereket, rakétákat vagy repülőgépeket. Természetesen nem kellene visszatérnünk a (tesztelés) évekkel ezelőtti mértékéhez, de nem szabadna olyan helyzetben sem lennünk, hogy nem tudunk lehetőséget adni a vezetésre a Ferrari Driver Academy fiatal tehetségeinek."

Forrás: Ferrari

"Végül, ami a harmadik autót illeti, jegyezzék meg, hogy ezt az ötletet nem annyira a saját, mint inkább a sport érdekeit szem előtt tartva támogatjuk. Úgy véljük, a közönség, a sajtó és a szponzorok érdeklődését is fokozná, ha több ütőképes autó lenne a mezőnyben azok helyett, amelyek körönként két-három másodperccel lassabbak a többinél, és már néhány kör alatt körhátrányba kerülnek."

"Példaként hadd hozzam fel, hogy emlékszem, az 1961-es Francia Nagydíjat Giancarlo Baghetti egy saját versenyeztetésű Ferrarival nyerte meg Reimsben. Szép lenne, ha egyszer majd amerikai, kínai, vagy éppen abu dzabi színekben is indulna autónk."

A Ferrari szinte minden évben legalább egyszer rutinszerűen fenyegetőzni kezd azzal, hogy kiszáll a Forma-1-ből. Montezemolo legutóbb a tavaly karácsonyi sajtóvacsorán hozta elő a témát. Akkor a kereskedelmi bevételekből kért nagyobb részt a csapatoknak, és a sport tulajdonosi struktúrájának átalakítását követelte, azt állítva, hogy különben leállítják az F1-es programjukat.