Társoldalunk:

Vettel: A versenyzők kizárják a veszélyt

2011.10.21. 15:24

Az FIA exelnöke, Max Mosley Dan Wheldon halálos balesete után arra buzdítja az IndyCart, hogy "tudományos megközelítéssel" igyekezzen javítani a versenyzés biztonságán.

Miután a kétszeres Indy 500-győztes Dan Wheldon a múlt hét végén életét vesztette a Las Vegas-i oválpályán történt tragikus tömegbalesetben, Sebastian Vettel figyelmeztetett rá, hogy a Forma-1 sem lesz soha teljesen biztonságos. Szerinte a versenyzők ma is tudatában vannak az állandó veszélynek, csak vezetés közben nem törődnek vele.

"Az a tanulság, hogy talán nem a legbiztonságosabb sportot űzzük. Mindig lesz benne bizonyos fokú kockázat, ezt azonban hajlandóak vagyunk elfogadni, mert imádjuk a versenyzést, az autósportot, hiába tudjuk róla, hogy veszélyes" - mondta a kétszeres világbajnok.

Vettel úgy véli, leginkább a szerencsének köszönhető, hogy az elmúlt években történt látványos balesetek - mint Robert Kubicáé a 2007-es Kanadai Nagydíjon - nem bizonyultak végzetesnek. "Soha nem szabad feladnunk, hogy a versenyzést biztonságosabbá tegyük" - tette hozzá.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egykori elnöke, Max Mosley - akit annak idején rengeteg kritika ért ugyan, de abban óriási szerepe volt, hogy a Forma-1-ben Ayrton Senna és Roland Ratzenberger halálos balesete után szigorították a biztonsági előírásokat - óva intette az IndyCart az elhamarkodott reakcióktól. Noha a sorozat által eredetileg kiadott közlemény szerint az amerikai autósport szövetség, az ACCUS, valamint az FIA is részt vesz majd a Wheldon halálának körülményeit feltáró vizsgálatban, ezt azóta cáfolták.

"Azt gondolom, higgadtan és tudományos megközelítéssel kell nekivágni, megvizsgálva minden olyan tényezőt, amelynek révén legközelebb csökkenteni lehet a sérülések valószínűségét" - mondta Mosley a CNN-nek. "Biztonságossá soha nem lehet tenni ezt a sportot. Az F1 sem biztonságos, azért viszont igenis rengeteget lehet tenni, hogy kisebbek legyenek a kockázatok. Erre kellene törekedniük, a világ minden tájáról bevonva a szakértőket, beleértve az FIA-t is."

Forrás: AFP

Bár Mosley úgy véli, Wheldon halálát óriási balszerencse okozta, hiszen a balesetet kiváltó eredeti ütközésben nem is volt érintett, azt kifejezetten szerencsésnek tartja, hogy több súlyos sérülés nem történt. Szerinte a zárt pilótafülkék, noha a legtöbben elutasítják azokat, segíthetnének.

"Nagyon dühítő, de az emberek mindig csak akkor kezdenek komolyan foglalkozni a biztonsággal, ha már történt egy baleset" - mondta. "Folyamatosan végzünk kutatásokat, ezeknek azonban csak a súlyos balesetek adnak igazi súlyt. Wheldoné valószínűleg fog."

"Néha történnek egyszeri incidensek, mint amikor az a rugó eltalálta Felipe Massát vagy egy F2-es autóról leszakadó kerék megölte John Surtees fiát, Henryt. Egy nyitott pilótafülkében a versenyző mindig veszélyben lesz... A Dan Wheldonéhoz hasonló baleseteknél talán segíthet az autó megerősítése is egy újabb bukócsővel. Ezt azonban alaposan ki kell vizsgálni."

KAPCSOLÓDÓ CIKK