Vágólapra másolva!
Bruno Senna saját csapattársa és a folyamatos forgalom miatt esett vissza a 16. helyre Szuzukában. Vitalij Petrov ugyanazzal a stratégiával pontot szerzett.

Felemásan alakult a hétvége a Renault számára Szuzukában: bár a szingapúri botrányos teljesítmény után újra pontokat szereztek Vitalij Petrov 9. helyének köszönhetően, a csapat másik autóját vezető Bruno Senna csak 16. lett. Pedig a két versenyző egyforma, kétkiállásos stratégiát követett.

"A legtöbb csapattól eltérő taktikát választottunk, ami elég jól működött Vitalijjal, nem úgy, mint Brunóval, mivel ő forgalommal küszködött" - magyarázta Eric Boullier csapatfőnök.

Pedig a fiatal brazil Petrov elől indult - idei négy versenyéből harmadjára -, azonban a rajt után pont miatta esett vissza. "Vitalij egy kicsit leszorított a második kanyarban, és onnan nehéz volt visszajönnöm. A futam hátralévő részében sokszor forgalomba kerültem, és a gumijaim is elég gyorsan koptak" - magyarázta a leintés után.

A mezőny többségéhez képest fordított kemény-kemény-lágy stratégia miatt a versenyzők a futam első felében alaposan megszenvedtek a védekezéssel, Petrov azonban később ki tudta használni a friss lágy gumik nyújtotta előnyt, így az utolsó etapban a 14.-ről a 9. helyre verekedte előre magát.

"Amikor a futam végén felraktam a lágy gumikat, éreztem, hogy nagyon nagy a tapadás: vigyorogni kezdtem, és tövig nyomtam a gázt! Aztán nem is tudom, hány autót előztem meg. Kár, hogy Sergio (Pérez) már túl távol volt tőlem" - mondta az orosz. "A legfőbb célunk az volt, hogy a Force India előtt végezzünk, és ez sikerült is."

A csapat ezzel 22 pontra növelte előnyét a legfőbb rivális Force India előtt, amely nem szerzett pontot a hétvégén.