Vágólapra másolva!
A Williams istálló vezető üzemmérnöke, Mark Gillan szerint a Szingapúri Nagydíjra hozott fejlesztések annak ellenére meghozták a várt javulást az autók teljesítményében, hogy pontot végül nem sikerült szerezniük.

A 11. helyen célba érő Pastor Maldonado majdnem pontot szerzett, míg Rubens Barrichello a 13. helyen ért célba Szingapúrban, miután a verseny második felét egy szett lágy gumival kellett teljesítenie. Gillan szerint annak ellenére, hogy pontot nem szereztek, a csapat jól teljesített Szingapúrban, és tovább dolgoznak az autó fejlesztésén a szezon végéig.

Mindent egybevetve a csapat jó munkát végzett a hétvégén - nyilatkozta Gillan. "A cél elsősorban az volt, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a jelenlegi teljesítményszintünkből, és hogy harcban legyünk a legjobb tízbe kerülésért, amiről sajnos épp, hogy lemaradt mindkét autónk. Másodsorban azt szerettük volna elérni, hogy még jobban megértsük az FW33 csomag működését, hogy további új fejlesztésű alkatrészeket vihessünk a következő futamokra.

Elég széles körű fejlesztési csomaggal érkeztünk erre a pályára, ami magába foglalta az első szárny, a padló, a hátsó szárny, a hűtési rendszer és az üzemanyagtartály módosításait. A legtöbb új alkatrész jól működött, azokat, amelyeket végül nem építettünk be az autóba szombaton, újra fogjuk tesztelni és módosítani."

Gillan szerint az autó jó sebessége szabad szemmel is látható volt, mivel Barrichello képes volt maga mögött tartani Felipe Massa Ferrariját egy jó darabig a Safety Car-periódus után.

"Akkor nem voltunk pontszerző helyen, és úgy döntöttük, hogy kettéválasztjuk a stratégiát, és Rubenst végig kint hagyjuk a lágy gumikon, míg Pastort még egyszer behívjuk friss lágy gumikért. Rubens extrém jó munkát végzett azzal, hogy megvédte a 10. helyét Massával szemben, de sajnos a végén az utolsó pár körben a gumik teljesítménye hirtelen jelentősen leromlott, és Massa meg tudta szerezni a pozícióját hat körrel a vége előtt" - fejezte be Gillan.

Forrás: Williams