Vágólapra másolva!
Megértették, hogy a szezon közben miért kerültek hullámvölgybe, s mivel sikerült belőle kilábalniuk, remélik, hogy jövőre már eleve erősebbek lesznek.

A Renault istálló történetének mélypontja 2009 volt, amikor a csapat mindössze három évvel Fernando Alonso világbajnoki győzelme után csak 8. lett a konstruktőri összetettben. Tavaly már tapasztalható volt némi javuló tendencia a teljesítményükben, de az 5. helyről idén sem tudtak előrelépni, s bár a szezon elején két dobogós helyet is szereztek, végül lemaradtak a Mercedestől.

A Renault az elmúlt hat versenyen összesen tíz pontot szerzett - kevesebbet, mint az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon -, de a csapatot irányító Eric Boullier az Autosportnak azt mondta, megértették, hogy miért kerültek hullámvölgybe.

"Hogy őszinte legyek, idén az tett a legboldogabbá, hogy olyan autót építettünk, amellyel a szezon elején képesek voltunk a dobogós helyekért harcolni" - magyarázta. "Ezek szerint a műszaki hátterünk és szaktudásunk megvan ahhoz, hogy valami igazán jót készítsünk."

"Most már értjük, hogy miért nem tudtuk tartani a lépést a többiekkel a fejlesztések terén, de bízom benne, hogy jövőre ismét gyors autót tudunk majd építeni. Ráadásul sikerült elkülönítenünk azokat a paramétereket, amelyek révén előreléphetünk - és a már 60 százalékos méretarányú modellek tesztelésére is alkalmas szélcsatornánkkal sokkal hatékonyabban tudunk dolgozni. Úgyhogy az igazat megvallva nagyon optimista vagyok."

Optimizmusra szükség is van annál a csapatnál, amely 2010-et 34,3 millió brit fontos veszteséggel zárta, jórészt a 2008-as szingapúri ütközésbotrány és a gazdasági válság hatására visszavonuló szponzorok távozása miatt. Az utóbbi két versenyen ismét mindkét Renault bejutott a Q3-ba, s bár a lassú, kanyargós pályák idén nem kedveztek az autójuknak, Boullier azt mondja, a hétvégi Szingapúri Nagydíjra új fejlesztésekkel készültek.

Forrás: Renault

"Olaszországba a gyártással kapcsolatos nehézségek miatt nem vittük el az összes tervezett frissítést, így a legfontosabb új alkatrészek Szingapúrban kerülnek majd az autónkra" - árulta el. "Nem tudom, mennyit fognak érni, talán két tizedmásodpercet. Ezekkel az alkatrészekkel a beállításokon is változtatnunk kell majd, úgyhogy talán még többet nyerünk velük."

"Igazság szerint megkönnyebbültem, hogy újra sikerült javítanunk a teljesítményünket. A Szingapúrban érkező új fejlesztések további segítséget jelentenek, ezért jó, hogy tartani tudjuk a lépést az előttünk lévő csapatokkal, különösen a Mercedesszel. Most már csak ki is kell használnunk a lehetőségeinket."

A Renault még az Olasz Nagydíj hétvégéjén bejelentette azt is, hogy október közepéig ad haladékot a súlyos ralibalesetben szerzett sérüléseiből lábadozó Robert Kubicának: addig ki kell derülnie, hogy képes lesz-e újra vezetni. "Azt nem várom el tőle, hogy ugyanolyan gyors legyen, mint tavaly, mert egyéves kihagyás után nehéz visszatérni, különösen, ha valaki ilyen balesetet szenvedett" - mondta Boullier. "Azt azonban tudnom kell, hogy képes lesz-e vezetni."