Vágólapra másolva!
Az építési engedélyt megadták, a berendezés márciusra elkészülhet.

A Renault-nál tisztában vannak vele, hogy technikailag nincsenek a többi élcsapattal egy szinten, ezért folyamatosan igyekszenek fejleszteni az infrastruktúrát. Idén már bővítették a szélcsatornájukat is, hogy az 50 helyett 60 százalékos modellek befogadására is alkalmassá váljon, ami nagyobb feladat, mint amilyennek hangzik, s bár rövid távon több hetet vesztettek ezzel, a befektetésük hosszú távon biztosan meg fog térülni.

Most egy új, csúcstechnológiájú szimulátor fejlesztéséhez látnak hozzá, amely elsősorban a még csak virtuálisan legyártott alkatrészek, valamint a beállítások tesztelésére alkalmas. A Renault ehhez a módszer terén etalonnak számító McLarentől kért műszaki segítséget, és megszerezte a Red Bull szimulátorának korábbi főnökét. A szélcsatorna közelében létesítendő berendezésre már az építési engedélyt is megkapták a helyi hatóságoktól.

"A szimulátorunknak márciusra el kell készülnie" - mondta a csapatfőnök, Eric Boullier. "A McLarentől kapunk némi technikai segítséget, és már nekem dolgozik az a srác, aki előzőleg a Red Bull szimulátorát irányította. Szerintem ő tudja, miről beszél, úgyhogy mindenből megszereztük a legjobbat."

Noha az elmúlt hetekben felmerült, hogy a Renault - amit jövőre valószínűleg Team Lotusnak fognak hívni, s amelyben a francia autógyárnak már nincs tulajdonrésze - Cosworth motorokra vált, Boullier szerint ez csak a B-terv. Azt mondta, "már nagyon közel" állnak hozzá, hogy hosszabbítsanak a Renault-val.

"Az együttműködésünk történelmi jelentőségű. Közel állunk egymáshoz, és a Total is összeköt minket, ezért üzleti okok is indokolják, hogy kitartsunk a Renault mellett" - jelentette ki.

A Renault ugyanakkor 2012-től már a Red Bull Racinget tekinti gyári csapatának, még ha minden partnerének műszakilag azonos motort is fog szállítani.