Vágólapra másolva!
A csapat hazai versenyének előestéjén Stefano Domenicali patetikus nyilatkozatot adott arról, hogy mit rontottak el, és hogyan fogják megdönteni a Red Bull uralmát.

A csapatfőnök Stefano Domenicali szerint csak idő kérdése, hogy a Ferrari utolérje és lepipálja a Red Bullt, mert már építik azt a struktúrát, amellyel ugyanúgy "legyőzhetetlenné" válnak majd, mint a Jean Todt / Michael Schumacher / Ross Brawn / Rory Byrne korszakában voltak.

"Meggyőződésünk, hogy az idei lesz az utolsó gyenge szezonunk" - jelentette ki Domenicali a La Repubblicának. "Todt rengeteget nyert, de kapott rá időt, hogy felépítsen egy rendkívül kiegyensúlyozott, győztes csapatot. Én is ugyanerre törekszem, és optimista vagyok a jövőnkkel kapcsolatban."

"Ami ezt a Red Bullt illeti... Lehet, hogy őrültségnek hangzik, amit mondok, de meggyőződésem, hogy jelenleg egy legyőzhetetlen struktúra alapjait építjük. Egy nagyon fontos felkiáltójellel: nem egyetlen emberen áll vagy bukik majd a sikerünk, mint a Red Bullé Adrian Newey-n, hanem az egész csapaton."

A Ferrari tavaly csak az év utolsó futamán vesztette el a világbajnoki címet, idén azonban esélye sincs a megszerzésére: Fernando Alonso mindössze egyszer állt a dobogó tetején, Silverstone-ban, s hiába áll az összetett harmadik helyén, a hátránya már 102 pont Sebastian Vettelhez képest.

Domenicali szerint azonban "Alonso is hisz a projektünkben. 2016-ig hosszabbított velünk, a pályafutása közepén jár. Egy olyan győztes típus, mint ő, nem kötelezné el magát, ha nem hinne teljesen a terveinkben."

"A Ferrari győzelemre van ítélve. A történetünk során soha nem engedhettük meg magunknak, és ezután sem fogjuk megengedni, hogy örüljünk egy második helynek."

Forrás: Ferrari
Forrás: Ferrari

A McLarennél már megerősítették, hogy fokozatosan egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek 2012-es autójuk fejlesztésére, de Domenicali azt mondta, a Ferrari nem fog túl korán átállni rá. "Ezt a hibát korábban már elkövettük, és nem fogjuk megismételni. Az idei fejlesztések némelyike jövőre is jó alapot jelenthet" - magyarázta.

"Az a lényeg, hogy bármilyen körülmények között jól tudjuk használni a gumikat. Mostantól novemberig kísérletezhetünk a beállításokkal, haladhatunk a munkával. Még ha el is úszott ez a világbajnokság, rámenős szellemben dolgozunk tovább."

Domenicali elismerte, hogy az előszezoni fejlesztések során a Ferrari nem fordított elég figyelmet bizonyos területekre. Amikor arról kérdezték, hogy mi volt a legrosszabb élménye idén, azt felelte: "Megérkezni az első verseny helyszínére, Ausztráliába, és ráébredni, hogy 1,4 másodperccel le vagyunk maradva. Ez sokkoló és elfogadhatatlan volt. A februári teszteken azt hallani, hogy minden rendben van, aztán márciusban rájönni, hogy nem ez az igazság."

"A kipufogókkal nem foglalkoztunk eleget. Az olyan eszköz lett volna, amellyel előreléphetünk, de lebecsültük a hatását. Muszáj kiszúrnunk azokat a területeket, ahol sokat lehet nyerni, és ha lehetséges, még a vetélytársaink előtt. Alonso idén 41 ponttal többet szerzett az első tizenkét versenyen, mint tavaly. Nem az ő hibája, hogy Vettel megölte a világbajnokságot. Mi követtünk el hibákat, de ő fenomenális volt."