Vágólapra másolva!
Noha Nick Heidfeld lecserélése miatt sok bírálat érte a csapatot, úgy tűnik, anyagilag nem jártak rosszul.

Sokan indokolatlannak tartották, hogy a Renault a szezon közepén Nick Heidfeldtől válik meg, aki az időmérőkön ugyan gyengébben szerepelt csapattársánál, Vitalij Petrovnál, de mégiscsak neki volt több pontja - igaz, csak kettővel.

Az istállót irányító Eric Boullier azt mondta, a cserét nem annyira Heidfeld teljesítménye indokolta, mint inkább az, hogy új lendületet és friss szemléletet kellett adni a csapatnak, miután a német nem tudta igazán betölteni a vezéregyéniség szerepét. Bár Senna a rajtnál történt, tapasztalatlanságából adódó ütközés miatt végül nem szerzett pontot a Belga Nagydíjon, az időmérőn a 7. rajtkockát kaparintotta meg, és a Renault-nál szombaton állítólag jobb is volt a hangulat, mint idén bármikor.

Pedig rossz nyelvek szerint Sennát csak azért ültették autóba, mert a szponzorai befizették, amit ő a verseny előtt cáfolt. "Ha megnézik, sem az autón, sem az overallomon nincsenek új logók" - jelentette ki. A Globo Esporte azonban vasárnap két új cég matricáját fedezte fel a Renault-n: a második legnagyobb brazil olajipari vállalatét, az OGX-ét, amelyet a világ nyolcadik leggazdagabb embere, Eike Batista da Silva irányít, valamint a Gillette-ét.

Forrás: Renault
Az OGX logója a Renault fejtámaszán, a Gillette-é az első szárnyán tűnt fel

Állítólag mindkét cég régebb óta tárgyalt Sennával a 2012-es szezontól kezdődő szponzorációról, de annak köszönhetően, hogy Spában lehetőséget kapott a vezetésre, előrehozták az együttműködés kezdetét. Úgy tudjuk, a brazil a támogatói révén már a szezon elején is tudott volna pénzt vinni a Renault-hoz, akkor mégsem őt választották. A jövő hétvégi Olasz Nagydíjon egyébként még mindenképpen ő fog versenyezni, Szingapúrra viszont már nem biztos a helye, mert a menesztett Heidfeld beperelte a csapatot.