Vágólapra másolva!
A Red Bull fiókcsapata kibővíti a főhadiszállását, és egy spanyol olajipari céggel is támogatói szerződést kötött.

A Toro Rosso a pályán kívül is lassan, de biztosan igyekszik erősíteni a pozícióját. Az istálló alkalmazottainak száma eredetileg, amikor a Red Bull megvette a Minardit, 85 volt, a személyi állományát azonban mostanra 280 fősre dúsították. Emellett megkezdték az olaszországi Faenzában található bázisuk bővítését is.

"Tavaly megvásároltunk egy nagyjából tízezer négyzetméteres területet, és idén szeptember végén vagy október elején elkezdjük felhúzni az első épületet" - mondta az Autosportnak Franz Tost, a csapat főnöke. "Jövőre a műhelyt fogjuk fejleszteni, a harmadik lépcsőben pedig új irodaépületet létesítünk. Ez összesen három évbe telik."

"Ahogy a különböző részlegek között egyre hatékonyabbá válik az együttműködés, lassan növekszünk. Ennek köszönhetően tudunk előrelépni, és leszünk gyorsabbak versenyről versenyre."

A Toro Rosso két évvel ezelőtt a 10., tavaly a 9. helyen végzett a konstruktőrök versenyében, most pedig még eggyel előrébb, a 8. helyen áll. A csapat anyagi helyzetén már önmagában ez is javít, mivel nagyobb részt jelent az év végén kiosztott pénzdíjakból, de közben sikerült új támogatókat is szereznie. Ezek közül az egyik egy svájci bank, a Falcon Investments, amely az abu-dzabi illetőségű Aabar Investments tulajdonában van. Az Autosport úgy tudja, a tervek között szerepel az is, hogy az Aabar a későbbiekben többségi részesedést szerez a Toro Rossóban, ami azért érdekes, mert a Daimler AG mellett a Mercedes GP-nek is az Aabar a másik tulajdonosa.

Forrás: Red Bull

A csapat emellett várhatóan még a jövő hétvégi, hazai versenyének számító Olasz Nagydíj előtt bejelenti, hogy szponzori szerződést kötött a Compania Espanola de Petróleos (CEPSA) spanyol olajipari céggel, amelynek szintén köze van az Aabarhoz, mivel mindkettő a teljes egészében abu-dzabi tulajdonú International Petroleum Investment Company (IPIC) érdekköréhez tartozik.

"Egy Forma-1-es csapatot nem egyszerű felfuttatni, mert a megfelelő szakembereket kell összeválogatni hozzá; olyan embereket, akik együtt tudnak dolgozni" - mutatott rá Tost. "Mi szerencsére ügyes, nagyon tehetséges mérnököket válogattunk össze, ezért tudtunk előrelépni. Ezt tudatos munka eredménye, keményen törekedtünk rá."

Tost szerint így is "legalább két-három évbe" telik, amíg a Toro Rosso helyzete teljesen stabilizálódik. Bár a múlt hétvégi Belga Nagydíjon eddigi legjobb edzéseredményét elérő Jaime Alguersuari spanyol, a CEPSA-val kötött szponzori szerződés állítólag nem garantálja automatikusan, hogy jövőre is maradhat a csapatnál. Az év végén a Toro Rosso egyik versenyzőjének valószínűleg mindenképpen távoznia kell, és Sébastien Buemi nemrég elismerte, hogy a teljesítménykényszer miatt nagy nyomás nehezedik rájuk.