Vágólapra másolva!
A gumigyár szerint a Red Bull, a Ferrari és a McLaren nagyjából egyformán koptatja az abroncsokat.

A Pirelli szerint a csapatok valószínűleg háromkiállásos boksztaktikát választanak a vasárnapi Magyar Nagydíjon. "Jelenlegi számításaink szerint a lágy keverékkel körülbelül 24, a szuperlággyal pedig nagyjából 14 kört lehet megtenni, de a hőmérséklet emelkedésével csökken a teljesíthető körök száma. Ha így lesz, akkor a versenyzők vélhetően csak az időmérő edzésen, illetve a futam első etapjában használják majd a szuperlágyakat, utána átváltanak a lágy keverékre" - mondta Paul Hembery, az olasz gumigyártó motorsport-igazgatója az Autosportnak. A pénteki edzések tapasztalatai alapján a szuperlágy abroncsok körönként 8 tizedmásodperccel gyorsabbak a lágyaknál.

A szakember azt is elárulta, hogy a mezőny három élcsapata most már nagyon hasonlóan koptatja a gumikat, a Ferrari és a McLaren ezen a téren ledolgozta korábbi lemaradását a Red Bullhoz képest. "Nagyon jönnek fel, és itt ez még inkább érvényesülni fog. A Hungaroring olyan, mint egy gyors utcai pálya. A Nürburgring is sokkal kíméletesebb volt a gumikkal, mint ahogy vártuk, és a három élcsapat nagyon közel került egymáshoz, hasonlóan koptatták az abroncsokat" - mondta Hembery.