Vágólapra másolva!
A múlt heti negyedik helyezése után újabb kiváló eredményt szeretne elérni a GP3-ben versenyző Kiss Pál Tamás: a 20 esztendős pilóta a hétvégén, a Forma-1-es Magyar Nagydíj betétfutamain a remek pályaismeretére is alapozhat. Autóját különleges magyar népi motívumokkal díszítették fel a hazai verseny tiszteletére.

"A Hungaroringről jó emlékeim vannak és kifejezetten jó érzéssel tölt el, hogy magyar közönség előtt versenyezhetek" - mondta a francia Tech1 Racing istálló magyar pilótája szerdai budapesti sajtótájékoztatóján egy bevásárlóközpontban. "Ez ugyanis nem sok pilótának adatik meg."

A Stefano Favaro által menedzselt miskolci autóversenyző pályafutása legjobb eredményét májusban, a barcelonai Circuit de Catalunyán érte el: az első helyről indult és rajt-cél győzelmet aratott. Múlt héten is pole pozícióból indult a második futamon Németországban, de a szakadó esőben nem bizonyultak jónak az autója beállításai, és végül "csak" negyedik lett.

Fekete autója különleges matricázással érkezik Mogyoródra, ugyanis egyedi, magyar népi motívumok láthatók az oldaldobozon és az első nyúlványon is.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Népi motívumok talán még sosem voltak versenyautón

Mint minden magyar pályaversenyző, Kiss Pál Tamás is rendkívül jól ismeri a mogyoródi pályát, egy olyan trükköt is tud, amit talán a versenytársai nem.

"Tavaly a World Series by Renault hungaroringi versenyén legalább tíz autót tudtam megelőzni a 10-es jobbkanyarban. Az volt a taktikám, hogy kissé lassan estem be a kanyarba, hogy aztán előbb kezdhessem meg a kigyorsítást, és ez bejött, a következő kanyarnál így jó előzési lehetőségek adódtak előttem."

Kiss Pál Tamás a tavaly júliusi WSR-versenyen a 26. helyről indulva végül a 9. helyen ért célba, ezzel alaposan megcáfolta azt a közvélekedést, hogy a Hungaroringen nem lehet előzni.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Kiss Pál Tamás menedzserével, Stefano Favaróval leplezte le az új festésű versenyautót

Most hasonló tudású autóval áll rajthoz Mogyoródon, de egy komolyabb sorozatban. A GP3 valójában a GP2 előszobája, a GP2 (a 2005-ben megszüntetett Forma-3 utóda) pedig már a Forma-1-felé vezető legfontosabb lépcsőfok.

Minden versenyző egyforma autóval indul a GP3-ban, a karosszériát a Dallara, a kétliteres turbómotort a Renault szállítja a csapatok számára. Bár az erőforrás teljesítménye "csak" 280 lóerő, ez is elegendő ahhoz, hogy a 630 kilogrammos autók 2,4 másodperc alatt felgyorsuljanak 100 km/órára, és 7,4 másodperc alatt 200 km/órára.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
"A csapat elvárása, hogy lehetőleg mindig a legjobb 10-ben végezzek"

A GP2 és a GP3 viadalait a Forma-1 európai versenyhétvégéin, azok betétfutamaként rendezik. A GP3-sorozat résztvevői számára két futamot bonyolítanak le a hétvégén: Kiss Pál Tamás és riválisai szombaton délután 17:20-kor, és vasárnap reggel 8:30-kor mérik össze tudásukat a Hungaroringen, mindkét futamot élőben közvetíti az RTL Klub. Az első verseny első nyolc helyezettje fordított sorrendben indul a második futamon.