Vágólapra másolva!
Az FIA csütörtökön megerősítette, hogy a csapatok egyöntetűen áldásukat adták a befújt diffúzorok tilalmának feloldására, amely így csak a Brit Nagydíjon volt érvényes.

A Brit Nagydíjon végül az összes csapattal betartatták azt az új szabályt, hogy a motorok fojtószelepe gázelvételnél legfeljebb 10 százalékig lehetett nyitva. Mivel azonban ez éles ellentéteket szült a csapatok között, mert egyik-másik úgy érezte, rosszabbul jár a többieknél, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Silverstone-ban azt ígérte, ha mindannyian beleegyeznek, a szezon hátralévő részére feloldja a szigorítást.

A verseny napján a Ferrari és a Sauber még nem adta áldását erre, de csütörtöki közleményében az FIA megerősítette, hogy azóta ez a két csapat is beleegyezett a tilalom feloldásába. "Száz százalékos egyetértés alakult ki azzal kapcsolatban, hogy a csapatok visszatérhetnek a Valenciában használt motorelektronikai programokhoz, vagyis a beállításokat szabadon megválaszthatják, de az időmérő és a verseny között nem frissíthetik a szoftvert" - idézi a közlemény az FIA versenyigazgatóját és technikai felelősét, Charlie Whitingot.

"Ez tűnt a legértelmesebb megoldásnak egy olyan, rendkívül bonyolult problémára, amelyben egyre valószínűtlenebb volt, hogy sikerül találni egy, az összes gyártó számára egyformán igazságos kompromisszumot."

A befújt diffúzorok tilalmát eredetileg épp azért kezdeményezték, mert egyes csapatok azzal fenyegetőztek, hogy a fojtószelep szabálytalan használata címén megóvják a többiek eredményét. Bár szigorítás feloldásával ismét az a helyzet állt elő, hogy nem minden csapatnak van a leszoríterőt gázelvételnél is növelő befújt diffúzra, Whiting nem tart több konfliktustól.

"Bízunk benne, hogy idén senki nem fog óvni a motorvezérlés és a diffúzorba vezetett kipufogók miatt" - mondta. "A Technikai Munkacsoport ülésein született fő egyezmény mellett a csapatok abban is megállapodtak, hogy ezekben az ügyekben nem nyújtanak be óvást a szezon hátralévő részében."

Ez a fejlemény azt jelenti, hogy egész évben a Brit Nagydíj marad az egyetlen verseny, amelyen gázelvételnél mindenki tartotta magát a fojtószelep legfeljebb 10 százalékos nyitásához, a Nürburgringtől ugyanis visszaáll a valenciai állapot.