Egy Hungaroringhez hasonló pályán, a verseny rajtja akár döntően is befolyásolhatja egy nagydíj végeredményét. Silverstone-ban azonban már előre lehetett tudni, hogy a rajt csekély jelentőséggel bír, a körülmények és a pálya adottságai miatt senki sem akart már az első kanyarokban keménykedni. Persze néhányan nem tagadták meg magukat, de összességében mégsem ez volt az idei szezon legizgalmasabb rajtja.
Az elindulás pillanatát Sebastian Vettel kapta el a legjobban: nem a reakcióideje volt jó, sokkal inkább a sebességét építette fel ügyesen. Keveset pörgött ki a kereke, majd a KERS-szel is rásegített egy kicsit a gyorsulásra. Pont ennyi kellett Vettelnek ahhoz, hogy a kicsit elrontott rajtja miatt lassabb Webbert már a célegyenesben átlépje, az első kanyart már egyértelműen az élről kezdhesse.
A tavalyi világbajnoknak ekkor még minden a kezére játszott: Webber sokkal inkább el volt foglalva Fernando Alonso feltartásával, mintsem hogy Vettelt támadja. A spanyol ugyan az első kanyarokban kreatív volt, próbált más íveken jobban kigyorsítani, összességében mégsem volt előtte tiszta lehetőség. Nem kockáztatott feleslegesen, talán már akkor tudta, hogy a felszáradó pályán nagy esélye lesz egy jó eredményre. Persze Alonso kivárásában az is szerepet játszhatott, hogy a Ferrari köztudottan nehezebben bírja munkára az abroncsokat az első körökben, de cserébe tovább is bírják.