Vágólapra másolva!
Vettel kiválóan indult a zöld lámpánál, de elsősorban Webber lassúsága miatt húzott el az első körben, míg Hamilton a gyatra rajtja után igen agresszíven előzgette az ellenfeleket.

Egy Hungaroringhez hasonló pályán, a verseny rajtja akár döntően is befolyásolhatja egy nagydíj végeredményét. Silverstone-ban azonban már előre lehetett tudni, hogy a rajt csekély jelentőséggel bír, a körülmények és a pálya adottságai miatt senki sem akart már az első kanyarokban keménykedni. Persze néhányan nem tagadták meg magukat, de összességében mégsem ez volt az idei szezon legizgalmasabb rajtja.

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=LUyXUB5MJVebbst5

Az elindulás pillanatát Sebastian Vettel kapta el a legjobban: nem a reakcióideje volt jó, sokkal inkább a sebességét építette fel ügyesen. Keveset pörgött ki a kereke, majd a KERS-szel is rásegített egy kicsit a gyorsulásra. Pont ennyi kellett Vettelnek ahhoz, hogy a kicsit elrontott rajtja miatt lassabb Webbert már a célegyenesben átlépje, az első kanyart már egyértelműen az élről kezdhesse.

A tavalyi világbajnoknak ekkor még minden a kezére játszott: Webber sokkal inkább el volt foglalva Fernando Alonso feltartásával, mintsem hogy Vettelt támadja. A spanyol ugyan az első kanyarokban kreatív volt, próbált más íveken jobban kigyorsítani, összességében mégsem volt előtte tiszta lehetőség. Nem kockáztatott feleslegesen, talán már akkor tudta, hogy a felszáradó pályán nagy esélye lesz egy jó eredményre. Persze Alonso kivárásában az is szerepet játszhatott, hogy a Ferrari köztudottan nehezebben bírja munkára az abroncsokat az első körökben, de cserébe tovább is bírják.

Érdekes módon Felipe Massa kiváló elindulása ellenére megint vesztett egy helyet az első kanyarban, de ebben Alonsónak is volt egy minimális szerepe: nagyon belülre terelgette a brazilt, aki így lehetőséget adott Jenson Buttonnak a kívülről előzésre. A 2009-es világbajnok élt is vele, de Alonsót már nem tudta támadni. Massa viszont az első kanyarokban még gyorsabbnak látszott a Buttonnál, de ő is inkább kivárásra autózott.

Forrás: AFP
Még csak nagyobb koccanás sem volt a rajtnál

A hatodik helyről induló skót Paul di Resta is nagyon jól kapta el a rajtot, Button támadhatónak tűnt, de az egyes kanyarban ő is beszorult a belső ívre Massa mögé, így Button mindkettejük mellett elment kívülről. Ezek után már inkább Massát próbálta követni, ami jól is ment neki.

Az indulás egyértelmű vesztese Pastor Maldonado, aki olyan rosszul indult el, hogy Kamui Kobajasi és Nico Rosberg is el tudott menni mellette. Ráadásul a következő kanyarokban megérkezett a rosszul induló, de utána parádézó Lewis Hamilton is, aki a hármas kanyarban rögtön elment Maldonado és Rosberg mellett, majd a következő egyenesben már Kobajasit is maga mögé utasította. Hamiltonnak mindenki a kezére játszott, hiszen a kör vége felé Di Resta is hibázott, így Hamilton egy szenzációsan jó rajt és nagyobb erőfeszítés nélkül is egy kör alatt a tizedik helyről feljött a hatodikra. Kobajasi és Rosberg leginkább Maldonado hibáját használta ki az elindulásnál, de utána nem tettek semmi különlegeset.

Érdemes még szót említeni az általában nagyszerűen jól rajtoló Michael Schumacherre is, aki most nem csinált semmi rendkívülit a rajtnál, de az intermediate gumikon megint nagyon jó volt a tempója, így pár kör alatt a kilencedik helyen találhatta magát.