Vágólapra másolva!
A speciális befújt diffúzorok betiltása miatt válik értelmetlenné a különleges konstrukció. Már tesztelték is a hagyományos változatot.

Az év elején a riválisok is élénk érdeklődéssel figyelték a Renault radikálisan új kialakítású kipufogóját, amit az autó hátsó része helyett az oldaldobozok elején vezettek ki, mégpedig egyenesen a padlólemez alá. A megoldást kifejezetten a trükkös befújt diffúzorhoz fejlesztették, ám mivel annak használatát a hétvégi Brit Nagydíjtól kezdve betiltotta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), a speciális kipufogó elvesztette valódi jelentőségét.

A Renault ezért elkészített egy hagyományos, hátrafelé kivezetett változatot, amit nemrég már a pályán is kipróbáltak egy, a duxfordi reptéren tartott egyenesfutási aero-teszt során. Eric Boullier, a csapat főnöke az Autosportnak elmondta, hogy akár már a két hét múlva megrendezésre kerülő Német Nagydíj péntek délelőtti edzésnapján folytathatják a tesztelését, hogy a későbbi versenyeken élesben is be tudják vetni. Előtte azonban, még a silverstone-i hétvégén le akarják mérni, hogy mennyit vesztenek a befújt diffúzor nélkül, mert ezzel egyelőre senki nincs tisztában.

"Ezen a téren is fel kell készülnünk minden eshetőségre" - jelentette ki Boullier. "Az előrevezetett kipufogónk lényege nyilván az volt, hogy maximalizáljuk a befújt padlólemez hatását, ezért most előre kell tekintenünk, és át kell gondolnunk az egészet, hiszen jövőre úgysem lesz engedélyezett a használata."

A befújt diffúzorok valójában továbbra is használatban maradnak, de csak akkor fognak extra szívóhatást generálni, amikor a versenyző lába a gázpedálon van. Gázelvételnél a motor már nem áramoltathat gázt a kipufogón keresztül úgy, mint eddig.