Vágólapra másolva!
Eredetileg a négyhengeres motorokhoz ragaszkodtak, de a V6-ot ők is vállalható kompromisszumnak tartják. Schumacher nem aggódik, hogy a váltás megingathatja a Mercedes fölényét.

Forrás: AFP
A V6-os motorokkal is az F1-ben marad a Renault

A Renault azzal fenyegetőzött, hogy ha a Forma-1 a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt indítványa nyomán nem cseréli le kis turbómotorokra az elavultnak tartott, 2,4-literes szívókat, kiszáll a sportból. Habár a Formula One Commission a héten úgy döntött, hogy az eredeti tervekben szereplő soros négyhengeresek helyett 2014-től V6-os turbókat használnak majd, ez a kompromisszum egyaránt elfogadható a Renault és a skála ellentétes végét képviselő Ferrari számára.

"2014-től mindenki hajlandó a V6-osra építeni a fejlesztéseit. A Renault is támogatja ezt a tervet, de még sok tennivalónk van, hogy véglegesítsük a részleteit" - mondta Eric Boullier, a Lotus csapatfőnöke. "A V6 technikai szempontból érdekesebb a négyhengeres motornál. Ez azért is fontos, mert a Forma-1-nek a technológia csúcsát kell képviselnie."

Jelenleg a Mercedes motorját tartják a legjobbnak a bokszutcában, de fennáll a veszélye, hogy a német gyártó fölénye elveszik az új formátumra való áttérés során. Michael Schumacher azonban nem tart ettől.

"Szerintem nem számít, hogy tíz-, nyolc- vagy hathengeresek a motorok. Elvégre mindenki számára egyformák a szabályok" - mondta az Auto Motor und Sportnak a német. "Aki most a legjobb motorokat építi, a jövőben is képes lesz rá."

"El tudom képzelni, hogy a Mercedes az élen marad, sőt akár még nőhet is az előnye."

A Forma-1 2006-ban váltott 3,0-literes V10-es motorokról 2,4-literes V8-asokra.