Vágólapra másolva!
Egyre több kritikát kapnak a diffúzorokra, illetve a motorelektronikára vonatkozó új szabályok, a Renault szerint a motorok így hamarabb meghibásodhatnak.

A Forma-1 kulcsfigurái közül egyre többen támadják a Valenciában, illetve Silverstone-ban életbe lépő szabályváltozásokat. A motorelektronikával való trükközés, valamint a diffúzorok szívóhatását gázelvétel közben is növelő motorvezérlés tiltása számos kritikát kapott az utóbbi napokban.

Mivel a szakértők jóslata szerint a szabálymódosítások legnagyobb vesztese a Red Bull, a Renault, illetve a Mercedes lehet, nem meglepő, hogy az említett csapatok tagjai közül többen is felszólaltak a tilalmak ellen.

"A Renault biztosan megérzi majd, hiszen az egész kipufogórendszerük erre az elvre épül" - nyilatkozta a Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey, aki nem kívánta publikussá tenni a válaszát arra a kérdésre, hogy az osztrák csapatra milyen hatással lesznek a korlátozások, de a vele beszélgető brazil újságíró szerint nyilatkozatának hangeme is árulkodó volt.

Christian Horner elmondta, nem érti, miért a szezon közepén lépnek életbe az új szabályok, és arra is utalt, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a döntést talán nem technikai, hanem politikai okok miatt hozta meg. A Red Bull csapatfőnökével Michael Schumacher is egyetért, a Mercedes versenyzője elmondta, nem szereti, ha szezon közben változtatnak a szabályokon.

A Renault mérnökei attól tartanak, hogy a motorok hamarabb tönkremennek majd, ha ezentúl nem lehet megváltoztatni a motorelektronika beállításait az időmérő edzés és a verseny között.

"Előfordulhat, hogy szombaton 30 fok van, vasárnap pedig csak 15, márpedig a különböző hőmérsékletek teljesen más motorvezérlést igényelnek" - nyilatkozta Ricardo Penteado, a Renault brazil mérnöke. - "Ez azt jelenti, hogy nagyobb esély van a motor meghibásodására. Ezt már az FIA illetékeseinek is elmagyaráztuk, de azt válaszolták, hogy csak az ő beleegyezésükkel módosíthatunk a beállításokon."