Vágólapra másolva!
A motorszállítók V6-os turbómotorok bevezetését javasolják, abban bízva, hogy így egyetlen gyártó sem hagyja ott a Forma-1-et.

Továbbra sincs egyetértés a motorszállítók között az új szabályok bevezetésével kapcsolatban, ezért várhatóan egy újabb lehetőség megvitatására kérik fel a Forma-1 Bizottságot.

Az eredeti tervek szerint 2013-ban 1,6 literes, négyhengeres turbómotorok bevezetésére kerülne sor. A motorszállítók többsége - a Ferrari, a McLaren és a Mercedes - azonban szeretné, ha az új motorok csak néhány évvel később mutatkoznának be.

Bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt hajlandó lenne késleltetni az új szabályok bevezetését, a Renault kijelentette, halasztás esetén ők kiszállnak a Forma-1-ből. A gyártók ezért egy olyan megoldáson dolgoznak, mely mindenki számára megfelelő lenne.

Az Autosport forrásai szerint a motorszállítók előálltak egy tervezettel, mely szerint a négyhengeres motorok helyett 1,6 literes, V6-os erőforrások kerülnének bevezetésre. Ebben az esetben 2014-ben lépnének életbe az új motorszabályok, és változatlanul fontos szerepet kapnának a környezetbarát technológiák.

A csapatok többsége hathengeres motorokat használt az F1 turbókorszakának hőskorában is, mely a hetvenes évek végétől 1988-ig tartott.