Vágólapra másolva!
A Red Bull tanácsadója szerint az FIA a csapat dominanciája miatt döntött a trükkös motorvezérlések betiltása mellett. Úgy véli, a többi élcsapat számára sem jelent majd előnyt a szabályváltoztatás.

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint azért került sor a diffúzorba vezetett kipufogók használatának korlátozására, mert az FIA így próbál véget vetni az eddigi hét futamon öt győzelmet és két második helyet szerző Sebastian Vettel diadalmenetének.

"Úgy gondolom, hogy a Red Bull miatt történt" - utalt Marko a szabálymódosításra az osztrák Servus TV-nek nyilatkozva. A tanácsadó szerint azonban a diffúzorok szívóhatását gázadás nélkül is növelő motorvezérlés betiltása a Red Bull legfőbb riválisait is hasonlóképpen fogja érinteni.

Bár a McLaren mindenképpen szeretne előnyt kovácsolni az új szabályokból, Marko szerint csalódniuk kell majd, hiszen a diffúzoruk nagyon hasonlított ahhoz, amit a Red Bull használt. "Nagyon jól lemásolták a rendszerünket" - nyilatkozta a McLarenről a szakember, aki szerint a Ferrari soha nem tudott igazán hasznot húzni a trükkös motorvezérlésből.

Forrás: Red Bull Racing
Forrás: Red Bull Racing

Marko is azok közé tartozik, akik szerint az előrevezetett kipufogót használó Renault fogja leginkább megérezni a speciális diffúzorok tiltását. A francia csapat technikai igazgatója, James Allison azonban egyelőre nem aggódik.

"Lehet, hogy az egyensúlyt tekintve mi nem szenvedünk majd akkora hátrányt" - nyilatkozta Allison a Renault hivatalos honlapjának. - "Az előrevezetett kipufogó ugyanis nagyjából az autó közepén fejti ki a hatását."

"A hátravezetett kipufogó viszont az autó hátuljánál generál leszorítóerőt" - tette hozzá. - "Lehetséges, hogy az új szabályok miatt az ilyen rendszerrel ellátott autókat nehezebben lehet majd kezelni fékezés közben, és a kanyarok kijáratánál alulkormányozottak lesznek."