Vágólapra másolva!
Bár Adrian Newey célzott rá, hogy alábecsülték a fejlesztés nehézségeit, a csapat főtervezője szerint jó ötlet volt a többieknél kisebb KERS-t készíteni.

A Red Bull 2009-ben, amikor először engedélyezték a kinetikus energiaátalakító rendszert, nem használt KERS-t, így más élcsapatokkal ellentétben idén kellett vele megismerkednie. A csapat hibridjének alapjául a Ferrari és a Renault által is választott Magneti Marelli berendezése szolgált, amelyet azonban házon belül fejlesztettek tovább. Mégpedig nem is akárhogy: a szerényebb hűtési igényt és az aerodinamikai előnyöket szem előtt tartva csökkentették a méretét, noha ebből adódóan a teljesítménye is csak 40 kW, vagyis a technikai szabályzatban megengedett 60 kW kétharmada lett. Erről már a szezon eleje óta keringtek híresztelések, és a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Kanadai Nagydíj szombat délelőtti szabadedzése közben megerősítette hivatalosan is.

Sebastian Vettel és Mark Webber az év eleje óta folyamatosan küszködik a rakoncátlankodó KERS-szel. Az ausztrál versenyző legutóbb, Montrealban az időmérőn és a versenyen is kénytelen volt nélkülözni a rendszert, amely főleg az akkumulátor hűtésével kapcsolatos problémák miatt hajlamos a meghibásodásra. Az istálló technikai igazgatója, Adrian Newey május végén el is ismerte, hogy a Red Bull rossz stratégiát választott a fejlesztéshez. "Az ezzel foglalkozó részlegünk meglehetősen kis létszámú, utólag azt gondolom, túl kicsi. Ráadásul az ilyen fejlesztéseknek nagy tehetetlenségük van, ezért nehéz gyorsan reagálni egy felmerülő problémára" - mondta.

Noha a hűtési nehézségek eredeztethetőek a méretcsökkentésből is, érdekes módon a csapat főtervezője, Rob Marshall most kiállt a mini-KERS mellett. "Továbbra is biztos vagyok benne, hogy a helyes utat választottuk" - jelentette ki a Sunnak. "Amint sikerül teljesen működőképessé tennünk, elégedettek leszünk vele. Biztos vagyok benne, hogy jól döntöttünk."

A Red Bullnál már az isztambuli verseny előtt azt állították, hogy sikerült kikúrálniuk a KERS gyerekbetegségeit, s habár ez nem bizonyosodott be, Horner szerint jó úton haladnak. "Továbbra is keményen dolgozunk rajta" - mondta a GPWeek-nek. "Egyre jobb a helyzet, és a következő néhány futamra jelentős javításokat kapunk hozzá. A két hónappal ezelőtti állapothoz képest az is fejlődés, hogy a versenyen használni tudjuk!" Igaz, Vettel és Webber a kanadai futam után elismerte, hogy végig "ki-be" kellett kapcsolgatniuk a KERS-t.