Vágólapra másolva!
A Lotus egyre közelebb kerül a középmezőnyhöz, a csapat a Kanadában bevetésre kerülő fejlesztésektől is előrelépést vár.

Míg a tavalyi idény nagy részében mindhárom új csapat alaposan lemaradva, a felzárkózás reménye nélkül követte a régebbi istállókat, a Lotus 2011-ben egyre ígéretesebb formát mutat. A csapat idén már egyértelműen maga mögött hagyta a Virgint és HRT-t, és szereplésük hétről hétre nagyobb veszélyt jelent a középmezőny számára is.

Bár pontot még sem Heikki Kovalainennek, sem Jarno Trullinak nem sikerült szereznie - legjobb eredményük az olasz által elért 13. helyezés -, a csapat technikai igazgatója, Mike Gascoyne bízik benne, hogy hamarosan még jobb helyezésekért küzdhetnek.

"Kanadába egy alacsony leszorítóerőt generáló csomagot viszünk, és úgy tűnik, az aerodinamika hatékonysága is jó, tehát újabb előrelépést várok" - idézi Gascoyne-t az Autosport. - "Elég közel vagyunk a középmezőnyhöz, remélhetőleg az újításoknak köszönhetően még jobban megközelíthetjük őket. Csak pár tized a lemaradásunk, talán behozhatjuk ezt a hátrányt."

Forrás: Team Lotus

A Lotus mérnökei jelenleg azon dolgoznak, hogy a lehető legjobb teljesítményt hozzák ki az új kipufogójukból, melyet a Spanyol Nagydíjon vetettek be először. Barcelonában egyébként Kovalainen a csapat eddigi legjobb kvalifikációs eredményét felmutatva 15. lett az időmérőn.

"Még mindig próbáljuk megérteni a diffúzorba vezetett kipufogó működését, de Monaco nem a legjobb helyszín ennek tanulmányozására" - mondta Gascoyne.

"Úgy gondolom, több van még bennünk" - tette hozzá, majd a Mercedes gyenge monacói teljesítményére utalva hozzátette: "Megpróbáltuk megverni a Mercedest, szóval szórakoztató futam volt."