Vágólapra másolva!
Liuzzi, Petrov, Pérez és Rosberg hétvégi balesete után az FIA már a monacói pálya biztonságosabbá tételén dolgozik. Az alagút utáni sikánnál hátrább vinnék a gumifalat. 

A hétvégén ismét bebizonyosodott, hogy az alagút utáni féktáv a monacói pálya legveszélyesebb része. Csütörtökön Liuzzi és Petrov, szombat délelőtt Nico Rosberg találta el a palánkot, és csak centik választották el attól, hogy frontálisan a sikán mögötti gumifalba ütközzön. Sergio Pérez az időmérő edzésen kevésbé volt szerencsés, ő agyrázkódást szenvedett, miután autója oldalirányból csapódott a falba.

Mivel a pálya szóban forgó szakaszán már a korábbi években is több nagy baleset történt, a Speed.com információi szerint az FIA már a hétvége folyamán elkezdte kidolgozni a pálya módosításáról szóló terveket. Valószínűleg a sikánnál található gumifal elmozdításával alakítanak ki nagyobb bukóteret.

Pérez balesete

A speciális energiaelnyelő fal, a Tecpro helyét eddig a mögötte álló daru határozta meg, és a televíziós közvetítés egyik kameráját is itt helyezték el. A tervek ezek helyét megváltozatnák, lehetővé téve, hogy a gumifal mintegy 20 méterrel hátrább kerüljön. Így a jövő évi Monacói Nagydíjon már biztonságosabb pályán körözhetnének a versenyzők.

Forrás: AFP/Liubomir Asenov
Forrás: AFP/Liubomir Asenov