Vágólapra másolva!
A Pirelli sportigazgatója szerint nem lehet előre megmondani, hogyan viselkednek majd a lágy, illetve szuperlágy abroncsok a Kanadai Nagydíjon.

A 2011-es idényben eddig eseménydúsabb versenyeket, több előzést láthatott a közönség, mint az elmúlt években. Az izgalmak egyik oka a Forma-1-be idén visszatért Pirelli gumik hamar bekövetkező nagymértékű kopása, a megfelelő keverék kiválasztása kulcsfontosságú a jó eredmény eléréséhez.

A Monacói Nagydíjhoz hasonlóan a következő futamon, Kanadában is a lágy, illetve a hercegségben debütáló szuperlágy abroncsok állnak majd a csapatok rendelkezésére.

"Érdekes a helyzet a gumikkal" - nyilatkozta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója az Autosportnak. - "Ha túl kemények, akkor nincs tapadásuk, és sokkal hamarabb elhasználódnak."

"Azért viszünk lágy, illetve szuperlágy gumikat Kanadába, mert szükség van a megfelelő tapadásra. Túl kemény abroncs esetén a kerekek kipörögnek, a gumik szemcsésednek, és sokkal hamarabb elkopnak."

Hembery elmondta, előre lehetetlen megjósolni a gumik viselkedését Kanadában. Bár Monacóban a lágy gumi meglepően sokáig használható maradt (Vettel 60 kört ment rajtuk), és valószínűleg egykiállásos taktikával is be lehetett volna fejezni a versenyt, a sokkal gyorsabb montreali pályán más körülmények várják majd a versenyzőket.

"Még nem próbáltuk ki a gumikat Montrealban, de elég jól ismerem a helyszínt. Voltam már Montrealban, láttam a pályát, végig is sétáltam rajta, de jóslatokba nem bocsátkozom az abroncsokat illetően. Meg kell várnunk, hogy mi történik az első edzésen - lehetetlen megjósolni" - mondta Hembery.

A Pirelli sportigazgatója azt is elárulta, elégedettek az eddig kipróbált abroncsokkal, és a jövőben is a kemény, közepes, lágy, illetve szuperlágy keverékek közül választanak majd.

"Jelenleg semmilyen módosítást nem tervezünk. A továbbiak is azt a négy különböző összetételű abroncsot használjuk majd, mint most, egészen addig, amíg elő nem áll egy olyan helyzet, amikor egyértelműen látszik, hogy valami nem működik, és változtatnunk kell" - mondta.

Forrás: Pirelli