Vágólapra másolva!
A Cosworth szerint "extrém" műszaki megoldások várhatók, ha az FIA nem tiltja be a "forró befújásos" kipufogókat.

A Cosworth ügyvezetője, Mark Gallagher szerint az F1-es csapatok a jövőben "extrém" műszaki megoldásokkal rukkolhatnak elő, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem tiltja be a "forró befújásos" kipufogókat. A Cosworth jelenleg a Williamsnek, a Virginnek és a Hispaniának szállít motorokat, azaz éppen annak a három alakulatnak, amely még nem vetette be az utóbbi időben sok vitát kiváltó technológiát.

"Csak hogy mindenki értse: nem egy apróságról beszélünk, hanem egy többmillió dolláros fejlesztésről. A williamses Sam Michaelnek teljes mértékben igaza volt, amikor gazdasági megfontolásokra hivatkozva vizsgálatot kért az ügyben. Ha egy csapat dollármilliókat akar elkölteni valamire, jól teszi, ha előbb tájékozódik, vajon szabályos-e az, amit meg szeretne valósítani" - mondta Gallagher az AUTOSPORT magazinnak adott interjújában.

A szakember szerint a diffúzorba vezetett kipufogókban rendkívül sok lehetőség rejlik, hiszen nem csupán századmásodperceket, hanem annál jóval többet lehet nyerni velük. Gallagher úgy véli, ha az FIA engedélyezi a "forró befújásos" megoldást, az jelentősen befolyásolhatja a jövő F1-es motorjainak tervezését is: "Ha már a kezdetektől fogva ennek figyelembevételével tervezzük a motorokat, még magasabb szintre emelhetjük a technológiát. Az FIA-nek el kell döntenie, hogy műszaki zsákutcát csinál a dologból vagy szabad utat ad a tervezőknek. Ha ez utóbbit választják, nemcsak a mostani, hanem a majdani erőforrásokat illetően is teljesen új fejlesztési lehetőségek nyílnak meg előttünk."

A Cosworth-nál ugyanakkor nem rejtik véka alá, hogy nem rajonganak a diffúzorba vezetett kipufogókért: "Elég egyértelmű, hogy ezeket a fejlesztéseket a csapatok kérik, nem a motorgyártók találják ki. Ez a megoldás problémákat okozhat, hiszen az eredetileg tervezettől eltérő működésre kényszerítjük a motort. Készen állunk a "forró befújásos" technológia bevezetésére, de előbb megvárjuk, hogyan dönt az FIA. Én mindenesetre úgy gondolom, hogy a kipufogókat elsősorban a kipufogógázok kivezetésére kellene használnunk, nem pedig az aerodinamikai hatékonyság növelésére" - tette hozzá Gallagher.