Vágólapra másolva!
Pozitív fogadtatásra talált, hogy az FIA versenyzői nyomásra úgy döntött, hogy a monacói alagútban az edzések során sem lehet felcsapni a hátsó szárnyat.

Már hetek óta folyt a vita az F1-es pilóták és a szakértők között arról, engedélyezzék-e az állítható hátsó szárny, a DRS használatát a Monacói Nagydíjon. Szerdán megszületett a döntés, Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója az alagút kivételével mindenhol engedélyezte a DRS aktiválását. Ez természetesen csak a szabadedzésekre és az időmérőre vonatkozik, a versenyen ezúttal is csak a pálya erre kijelölt szakaszán, a célegyenesben lehet majd bekapcsolni az előzést segítő eszközt. A versenyzők többsége a DRS teljes tiltását támogatta volna a monacói hétvégén, de ezt a javaslatot végül elvetette az FIA.

"Bölcs döntés volt a tiltás az FIA részéről" - mondta Rubens Barrichello, aki a DRS monacói bevetésének egyik leghangosabb ellenzője volt. "A pálya nagyon keskeny azon a részen: volt már, hogy valaki itt próbált előzni és ütközés lett a vége. Tanulnunk kell a korábbi hibákból, ezért is örülök az alagútra vonatkozó tiltásnak. A pálya többi részén viszont nem probléma, hogy használhatjuk a DRS-t" - tette hozzá.

A McLaren-es Jenson Button szintén örült az FIA döntésének: "Mindenképpen szükség volt erre. Az alagútban a falakról visszapattanó és az aszfalton felhalmozódó gumitörmelék miatt sokkal rosszabb a tapadás, mint a pálya többi részén. Ha valaki aktiválná itt a DRS-t, azonnal felkenődne a falra. Persze így semmi sem segíti az előzést az alagútban, de nem is lenne értelme, csak felesleges veszélyforrást jelentene."

Vitaly Petrov, a Renault orosz pilótája szerint a DRS engedélyezése az alagútban tömegkarambolhoz vezethetett volna: "Ez egy padlógázas kanyar, de nem könnyű teljesíteni, és biztosan lettek volna olyanok, akik aktív DRS-sel is megpróbálták volna bevenni. El lehet képzelni, mekkora balesethez vezetne, ha a közvetlenül előtted haladó kicsúszna."

Forrás: AFP