Vágólapra másolva!
A pilóták negatív visszajelzései miatt a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) mégis megfontolja, hogy megtiltsa az állítható hátsó szárnyak használatát Monacóban, ahol az előzési zónát éppen a pálya legveszélyesebb pontján, az alagútban jelölnék ki.

Újabb fordulat várható a monacói pályával és az állítható hátsó szárnyakkal kapcsolatban. Az FIA ismét fontolóra vette, hogy megtiltsák a DRS használatát, ugyanis Rubens Barrichello mellett több pilóta továbbra is veszélyesnek tartja az alagútban kijelölt előzési zónát. A szűk monacói pályán csak itt lehet kihasználni a technika előnyeit, de a jobbkanyar, a váltakozó fényviszonyok és a bukótér hiánya miatt még itt is kockázatos az előzés, ráadásul a Kínai Nagydíjon Alonso szárnya magától nyílt ki, ez többszörösére növeli a balesetveszélyt. 24 órán belül ígértek döntést, így a csapatoknak nem kell majd az utolsó pillanatban új stratégiát választaniuk.

Charlie Whiting versenyigazgató hétvégén még úgy nyilatkozott, az FIA szerint mindez nem veszélyezteti a pilóták biztonságát: "Beszéltem a pilótákkal, a többségük egyértelműen azt mondta, Monacóban nem használja majd a hátsó szárnyat, bár nem bizonyított, hogy valóban veszélyt jelentene. Nem akarjuk megvárni, amíg valaki összetöri magát, de a DRS csak egy segítség az előzéshez, durva lenne, ha nem engednénk meg a használatát pont ott, ahol a legnagyobb szükség van rá" - mondta Whiting az Autosport.com-nak. "Most úgy néz ki, nincs okunk betiltani, ez egy eszköz, melyet bárki bármelyik versenyen bevethet, azért van. Ha baj lesz, vagy úgy érezzük, hogy bajt okozhat, akkor nem engedjük meg, de ez minden más alkatrésszel így van, a DRS-sel sincs másként" - tette hozzá a versenyigazgató.

Forrás: AFP/Paul Crock