Vágólapra másolva!
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a pálya két szakaszán engedi majd az előzést megkönnyítő állítható hátsó szárny használatát a júniusi Kanadai és az Európa Nagydíjon.

Charlie Whiting versenyigazgató bejelentette, hogy Kanadában az állítható hátsó szárnyat (DRS) a hátsó egyenesben a 11-es kanyar előtt, és a célegyenesben is ki lehet majd nyitni, de a 12-es jobb-bal sikánban újra vissza kell majd zárni. Csak egyetlen mérési pont lesz, ahol a támadónak és a védekezőnek egy másodpercen belül kell lennie egymáshoz képest: a 10-es kanyar után.

Ugyancsak két előzési zóna lesz kijelölve a valenciai Európa Nagydíjon, az első a 10-es és a 12-es kanyar között, a másik a 14-es és a 17-es kanyar közötti szakaszokon.

Charlie Whiting elmondta, hogy eredetileg csak egyetlen előzési zónát terveztek idén minden versenyre, de a Török Nagydíj előtt már rendelkezésre állt a technológia a több előzési zóna használatához is. Akkor még azért nem vezették be, mert túlságosan új volt a vezérlőszoftver, és ki akarták zárni a legkisebb hibalehetőséget is. Ráadásul ahhoz, hogy a dönthető hátsó szárny tényleg hatékonyan megkönnyítse az előzéseket, egymás után következő egyenesekre van szükség.

"Nem gondoljuk, hogy itt (Barcelonában) is bevethető lett volna a kettős előzési zóna, mert két egymást követő egyenesre van hozzá szükség. Az első reális lehetőségnek Montrált éreztük" - nyilatkozta Whiting.