Vágólapra másolva!
A Renault-t irányító Eric Boullier elismerte, hogy jelentős hátrányuk származna a diffúzorba vezetett kipufogóra vonatkozó új szabályból, ezért mindent megtesznek annak bevezetése ellen.

A több csapat által is alkalmazott trükkös kipufogórendszer betiltása, majd annak elhalasztása alaposan meglepte a csapatokat a Spanyol Nagydíj előtt. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hamarosan bevezetni kívánt új szabálya szerint amikor a versenyző leveszi a lábát a gázról, a kipufogóból a diffúzorba áramló forró levegő energiája a maximális szint legfeljebb 10 százalékát érheti el.

Az AUTOSPORT értesülései szerint ez az arány a Red Bullnál 45 százalék körüli, a radikális, előrevezetett kipufogóval versenyző Renault-nál azonban a 95 százalékot is elérheti. Ennek fényében nem csoda, hogy a franciákat kellemetlen meglepetésként érte az új szabály híre, és mindent megtesznek, hogy megakadályozzák annak későbbi bevezetését.

"Furcsának tartom, hogy ez a semmiből jött elő, a szezon közben hozott szabálymódosítások ugyanis mindig bonyolultak" - mutatott rá Eric Boullier csapatfőnök. "És bár Charlie (Whiting versenyigazgató) szerint ez nem szabályváltoztatás, szerintem igenis annak tűnik. A rendszer nem kerül sok pénzbe, csak a motorvezérlés átállításáról van szó. De mindenki a teljesítményt hajkurássza, így nem értem, miért van szükség erre a változtatásra. Persze nem mi irányítjuk a bajnokságot, hanem az FIA."

A csapatfőnök elismerte, hogy az R31 teljesítményére jelentős hatással lenne a korlátozás, így bár elfogadják az FIA végleges döntését, minden eszközükkel küzdeni fognak ellene. "Igen, mindenképpen ellenállunk majd" - szögezte le.

A csapatok érdekképviseletét ellátó FOTA Technikai Munkacsoportjának következő havi ülésén is terítékre kerül a téma, a Red Bullt irányító Christian Horner szerint azonban valószínűtlen, hogy akkor közös nevezőre jutnának egymással: "Akár idén, akár jövőre vezetik be, kétlem, hogy erre a szezonra vonatkozóan konszenzus alakul ki - ez a személyes véleményem, de majd meglátjuk."

Az idei négyből négy időmérőt megnyerő Red Bull szombat délutánonkénti fölénye sokak szerint éppen a trükkös kipufogórendszernek köszönhető, Horner azonban tagadta, hogy az ő lobbizásuk áll a tiltás elhalasztásának hátterében. "Múlt héten úgy éreztük, hogy ez az FIA akarata. Azt gondoltuk, számos csapatot azonos mértékben érint majd a változtatás. Egyeseket talán jobban, mint másokat, mi azonban nem aggódtuk miatta túlzottan" - magyarázta.