Vágólapra másolva!
Úgy döntött a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA), hogy a csapatoknak a lehető leghamarabb változtatniuk kell kipufogóik kialakításán, de még nem a Spanyol Nagydíjra.

Ami két évvel ezelőtt a dupla diffúzor, tavaly pedig az F-csatorna volt a Forma-1-ben, az idén a kipufogó lehet. Az Autosport szerint az FIA úgy döntött, hogy "azonnali hatállyal" betiltja azoknak a kipufogóknak a használatát, amelyek a forró gázokat a leszorítóerő növelése érdekében akkor is a diffúzor felé vezetik, amikor a pilóta nem áll a gázon.

A nagyágyúk, vagyis a Red Bull, a McLaren, a Ferrari, a Renault és a Mercedes GP egytől egyig hasonló megoldásokat dolgoztak ki az idei szezonra. A megoldáshoz igazították a motorvezérlést is, amely féktávokon is ugyanannyi kipufogógázt termel, mint teljes gázon.

A Török Nagydíj után küldte szét a szabálymódosítási rendeletet (ha a pilóták nem állnak a gázon, a kipufogógáz-termelés maximum tízszázalékos lehet) az FIA, elvileg azonnal hatályba is lépett volna. Az Autosport úgy tudja, hogy a csapatok szövetségével (FOTA) való konzultáció után döntött úgy az FIA, hogy elhalasztja a szabály bevezetését.

Forrás: AFP

Arra hivatkoztak az istállók, hogy ha ilyen rövid határidővel nyúlnak bele a motorvezérlésekbe, az jelentősen megváltoztathatja az erőviszonyokat Barcelonában. A technikai munkacsoport következő ülésén téma lesz a szabályváltoztatás, az FIA a lehető leghamarabb szeretné bevezetni, mivel azonban Monaco mindössze egy héttel Spanyolország után következik, elképzelhető, hogy csak a Kanadai Nagydíjon lép hatályba a módosítás.