Vágólapra másolva!
A Török Nagydíj nyolcas kanyarja az elmúlt öt évben sok nehézséget okozott a pilótáknak, és rövid időn belül a Forma-1 legendás kanyarjai közé kerülhet. A Mercedes összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat róla.

A Forma-1-es versenypályákon számos helyszín vált legendássá az évek során, elég csak az Eau Rouge kanyarra gondolnunk Spában, vagy a Casinóra Monacóban. Bár az Istanbul Park nyolcadik fordulóját még nem övezi ekkora misztikum, a hétvégi nagydíj előtt minden istálló erről a szakaszról beszél.

A nyolcas kanyar 620 méter hosszú, ami a teljes, 5300 méteres pálya több mint tíz százalékát jelenti. Ez a leghosszabb kanyar a jelenlegi F1-es pályákon, olyan híres fordulók, mint a monzai Parabolica (470 m), vagy a Pouhon Spában (460 m) is messze elmaradnak tőle. A pilóták átlagosan 8,5 másodperc alatt érnek a kanyar bejáratától a kijáratához, ami ugyancsak 10%-a a 2005-ben, Juan Pablo Montoya által felállított 1:24,770 -es pályacsúcsnak. Bár a szezonban a kanyarok közül a sanghaji kettes fordulóban töltik a legtöbb időt a pilóták (8,7 másodperc), ám ott jóval kisebb sebességgel fordulnak az autók, hiszen Törökországban a versenyzők körülbelül 260-270 km/órás sebességgel veszik be a nyolcas kanyart, miközben átlagosan 3,5 g-s erő éri őket.

Természetesen a gumik is óriási terhelésnek vannak kitéve a pályának ezen a szakaszán, főképp a jobb első, amely különösen a gyorsan kopó új Pirelli gumik fényében lehet érdekes. A tapasztalatok szerint a futam során felhasznált gumik 40%-át ebben a kanyarban használják el a versenyzők.

Forrás: FIA