Vágólapra másolva!
Nico Rosberg szerint az állítható hátsó szárnyak bevezetése a Forma-1 történetének legjobb ötlete volt. Izgalmasabbak lettek a versenyek.

Nagy újdonsága a 2011-es idénynek az állíható hátsó szárnyak bevezetése. Noha előzetesen több pilóta is aggodalmaskodott a rendszer miatt, a gyakorlat azt látszik igazolni, hogy a megoldás (a Pirelli gumikkal együtt) valóban izgalmasabbá és kiszámíthatatlanabbá tette a versenyeket. Nico Rosberg a DRS-sel (Drag Reduction System) már nyert és veszített is pozíciót, ennek ellenére az állítható szárnyak bevezetését a Forma-1 valaha volt legjobb ötletének tartja. "Fantasztikus munkát végzett az F1" - jelentette ki Rosberg. "Mennyire lettek izgalmasak a versenyek? Egyenesen lenyűgözőek."

"Senki nem mondja, hogy unalmasak a futamok. Előzünk jobbról, balról, középen és mindenhol. Évről évre sokat próbálunk tenni azért, hogy jobbak legyenek a versenyek. A hátsó szárny valószínűleg a legjobb ötlet, amit bevezettek ebben a sorozatban. A gumik szintén. Mindenki kritizálta a Pirellit, de ők is látványosabbá tették az F1-et. És ez király."

A Mercedes-pilóta lelkesedését Stefano Domenicali Ferrari-csapatfőnök próbálta hűteni. "Kicsit még várni kellene azzal a kijelentéssel, hogy a DRS egyértelmű siker" - fogalmazott Domenicali. "Három különböző szituációt láttunk három különböző versenyen, idő kell ahhoz, hogy megtaláljuk az egyensúlyt."

Forrás: AFP

"Én úgy látom, és ez teljesen személyes vélemény, hogy a DRS aktiválási pontnak más-más hatása van a verseny elején és végén, illetve attól függően, hogy milyen gumik vannak az autón. A sok előzés nem feltétlenül csak a szárnyon, hanem a gumikon is múlik, sőt Kínában éppen az abroncsok különbözősége miatt volt olyan sok helycsere."