Vágólapra másolva!
Habár egyik pilótájuk sem tudta befejezni a hétvégi Maláj Nagydíjat, a Hispania Racing Team istálló számára tulajdonképpen mindegy volt a végeredmény, hiszen már azzal is elégedettek lehettek, hogy mindkét autójuk rajthoz tudott állni Sepangban.

A súlyos anyagi és technikai gondokkal küszködő csapat pilótái közül az olasz Vitantonio Liuzzi teljesített jobban, aki csak tíz körrel a vége előtt volt kénytelen kiszállni a versenyből, míg Narain Karthikeyan már a 14. körben befejezte a versenyt. A futam után természetesen csalódottan nyilatkoztak a pilóták és a vezetők egyaránt, de az elmúlt hetek tükrében mégis elégedettek lehetnek a teljesítményükkel.

"Mindkét autónkat a biztonság kedvéért állítottuk le" - mondta Colin Kolles csapatfőnök a futam után.

"Karthikeyannak túlságosan felforrósodott a hűtővíz az autójában, Liuzzi pedig tíz körrel a vége előtt jelezte, hogy instabil a hátsó szárnya. Kétszer is átnéztük a kocsit, mire rájöttünk, hogy van egy apró törés a szárnyon, de nem akartunk kockáztatni, ezért biztonsági okokból kiszálltunk. Összességében nem volt rossz nap, figyelembe véve, hogy ez volt az első valódi versenyünk, és csak most tudtuk tesztelni az autót versenyhelyzetben. Nem lehet kérdés, hogy Kínában is elinduljunk, és megpróbáljuk befejezni a versenyt. A mostani köridőink nem sokkal maradtak el a legjobbakétól, ez pedig azt mutatja, hogy látszik a fény az alagút végén" - tette hozzá a temesvári születésű csapatfőnök.

"Természetesen be akartam fejezni a versenyt, és jóval több kilométert akartam megtenni, de erről szó sem lehetett" - fogalmazott Karthikeyan.

"Az autó egyensúlya sajnos továbbra sem tökéletes, de Toniótól remek információkat kaphatunk, mert neki majdnem sikerült befejezni a versenyt. Kár, mert éppen hogy csak kezdtem belejönni, amikor már ki is kellett állnom. Mostantól Kínára koncentrálok, ahol mindenképpen szeretném befejezni a versenyt" - folytatta az indiai pilóta.

"A célunk az volt, hogy elérjük a kockás zászlót, kár, hogy tíz körrel a vége előtt kénytelen voltam kiállni. Szerencsére nagyon jól indult a verseny, és le tudtam előzni néhány autót, de aztán nem tudtunk túl versenyképesek maradni, és egyre hátrább csúsztam. Rengeteget kell dolgoznunk a beállításokon és az autó egyensúlyán. Tudjuk, hogy nem ott tartunk, ahol lennünk kéne, de ma legalább kaptunk néhány információt az autóról"- nyilatkozta Liuzzi.