Társoldalunk:

Barrichello a ketchupot, Webber a tejet szereti - reklámok F1-pilótával

2011.03.06. 13:25

Schumacher reklámszerepei után jöjjön a kollégák közlekedési, étkezési és kommunikációs szokásainak bemutatása.

Rubens Barrichello több reklámban is feltűnt Schumacher mellett, másodhegedűs szerepben. Ebben a kilencvenes évek elején, alacsony költségvetéssel készített ketchup-reklámban azonban még ő a főszereplő, bár a mikrofon nélkül is jól hallható hölgy nem hagyja szóhoz jutni, és enni is alig engedi. Reméljük, a brazil pilóta a forgatás után megehette a hamburgerét.



A sajttal töltött pizzához, amelyet Damon Hillnek kellett eladnia, biztosan illett volna Barrichello ketchupja, a készítők mégis inkább Murray Walkert, a sokszor túlságosan lelkes kommentátorlegendát kérték meg, tegye viccesebbé ezt a kisfilmet.



Evés után jólesik egy frissítő, mondjuk egy dobozos jegeskávé, melyet Kimi Räikkönen bokszkiállás közben gyorsan felhörpint, majd kesztyűjével elegánsan megtörli a száját.



A kávé tejjel az igazi. Mark Webber gokartozás közben énekel kedvenc márkájáról.



Mika Häkkinennek sem olyan sietős a dolga, hogy egy kávé ne férne bele a futamba. A pincérnél csak a néző csodálkozik jobban, hogy a reklám mégsem kávéfogyasztásra, hanem kommunikációs szolgáltatások igénybevételére buzdít.



A Mercedesszel versenyző finn pilóta egy időre megoldotta a stuttgarti marketingesek gondjait, hiszen tucatnyi reklám kulcsfigurája volt. David Coultharddal együtt fontos feladata volt az A osztály romba dőlt imidzsének újraépítése. A szériában menetstabilizálóval kínált kompakt Mercedes minden kikerülési manővert jól teljesít a fekete-fehér kisfilmben.



A szendvicspadlós A osztály népszerűsítése olyan fontos volt a cégnek, hogy a biztonság kedvéért egy szellemesebb ötletet is filmre vittek. Häkkinen feleségével autózik, aki tempósan veszi a kanyarokat a ködös erdőben. Nem bírja megállni, hogy rászóljon, mégis ő kerül bajba.



A pilóta családja egy Mercedes C osztály reklámban is megjelenik, melyben a finn vidéki életbe nyerhetünk betekintést.



Ismét C osztály, de most nem az autóé, hanem a banké a főszerep. Úgy tűnik, Niki Lauda megelégelte, hogy valahányszor lemossa az autóját, elered az eső.



Nem a legszerencsésebb alkoholos italt reklámozni olyan sportolókkal, akiknek szinte a kezéhez nőtt a kormánykerék, a Johnny Walker azonban két pilótát is felkért, hogy szerepeljenek félperces hirdetésükben. Kimi Räikkönené olyan drága lehetett, hogy Jenson Button reklámjára szinte semmi sem maradt a költségvetésből.

 



Az Allianz felismerte a veszélyt, és megkérte Nico Rosberget, szóljon néhány szót az ittas vezetés veszélyeiről.



Ismert arcokkal szinte bármit könnyebb eladni, egy autóversenyző mégis az autóiparhoz közeli termékekhez a legjobb választás. Kettő pedig egyenesen biztos siker. A Shell kisautóit Michael Schumacher is elkezdte gyűjteni, nem csoda, hogy Kimi Räikkönen és Giancarlo Fisichella is rákapott a kis Ferrarikra.



Fernando Alonso sem úszhatta meg, hogy a Renault reklámarca legyen, cserébe a sportosan elegáns Laguna Coupét állították a garázsába. Kevesebb készülődést és több vezetést vártunk.



Amit a Renault kihagyott, bepótolta a Vodafone. Lewis Hamiltont és Heikki Kovalainent új London taxiba ültette, hogy megmérkőzzenek egymással az utasokért harcolva. A szokatlanul hosszú reklám kissé nehezen indul be, de a fekete TX2-esek végül akcióba lendülnek.



Az angol mobilszolgáltató gyorsan lecsapott a Forma-1 népszerű újoncára, Hamiltonnal egy karácsonyi reklámot is forgattak, melyben a sztárpilóta zenei érzékét csillogtatja meg.



Újoncból sosem elég; a hazai csatornákra is megérkezett a Red Bull kifejezetten nekünk szánt hirdetése, melyben Sebastian Vettel magyarul beszél, a végén pedig egy pillanatra még Besenyei Péter is feltűnik.