Vágólapra másolva!
A Japán Nagydíjat követően a BAR-Honda emberei is elveszítették hitüket Szato Takumában, így az eredeti tervekkel ellentétben megtörténhet, hogy már a szezonzáró sanghaji futamon sem állhat rajthoz a csapat színeiben.

Szato Takuma nagyon szeretett volna hazai pályán bizonyítani, még egyszer meg akarta mutatni mindenkinek, hogy helye van a Forma-1-ben, a Japán Nagydíjat azonban úgy elrontotta, ahogy csak lehet. Már a rajt után lecsúszott a pályáról, majd a tizedik körben összeütközött Jarno Trullival, esélye sem volt a pontszerzésre - ráadásul a toyotás elleni szabálytalan manőver miatt utólag ki is zárták a versenyből.

A Belga Nagydíjon Michael Schumachert öklelte fel a 28 esztendős japán pilóta, ezért Interlagosban tíz helyről hátrébb kellett indulnia. Szakértők tömkelege kritizálta már Szatót esztelen stílusa miatt, Trullitól is megkapta a magáét, bár az f1racing.net szerint nem kért bocsánatot az olasztól.

A szakértők véleményére még legyinthet Szato, ám a hírek szerint szuzukai teljesítményével sikerült elérnie, hogy a BAR-Honda emberei is kiábránduljanak belőle. A gárda 2006-ra már leigazolta Rubens Barrichellót, így Szato mindenképp távozott volna, megtörténhet azonban, hogy már a szezonzáró Kínai Nagydíjon sem engedik autóba ülni.

Helyettese a tesztpilóta Anthony Davidson lehet, aki tárgyalásokat folytat a Midland-Toyotával, s állítólag megkereste a Honda támogatását élvező titokzatos 11. istálló is. "Készen állok" - jelentette ki Davidson a Timesnak. "Az a baj, hogy sokan kételkednek abban, hogy versenyezni is tudok, pedig tudják, hogy gyors vagyok. Be kell bizonyítanom végre, hogy igazi versenyzőnek születtem, olyannak, aki a mezőny elején, nem pedig a végén autókázik. Soha nem voltam még olyan fitt, mint most, motivációval is tömve vagyok."

Davidson év elején már helyettesítette a betegeskedő Szatót, ám a Malajziai Nagydíjon motorhiba miatt két kör után ki kellett állnia. 2002-ben a Minardi színeiben a Magyar és Belga Nagydíjon indult, mindkétszer kicsúszott.